taliz skrev:
Ser inte framlyktorna annorlunda ut också?
Tycker de påminner till viss del om nya M3.
Tippar att de också kommer få Matrix-funktion via OTA.
Ser det som självklart. Det är så där "Matrix-strålkastare" brukar se ut.
Moderator: Redaktion
taliz skrev:
Fredrik j skrev:taliz skrev:
taliz skrev:Fredrik j skrev:taliz skrev:
Det är ju rätt meningslöst i USA dock, de är ju förbjudna där.
Men antagligen är det billigare att leverera samma hårdvara globalt, särskilt om de lyckats pressa kostnaderna genom att utveckla funktionen själva.
Fredrik j skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:taliz skrev:
Det är ju rätt meningslöst i USA dock, de är ju förbjudna där.
Men antagligen är det billigare att leverera samma hårdvara globalt, särskilt om de lyckats pressa kostnaderna genom att utveckla funktionen själva.
Ja, en Matrix-strålkastare kan ju enkelt ”stelopereras” och ha en ljusbild hela tiden.
taliz skrev:Men många europeiska tillverkare levererar istället andra strålkastare. Antagligen för att de betalar dyrt för tekniken direkt från underleverantör, de utvecklar inte det själva.
fth skrev:taliz skrev:Men många europeiska tillverkare levererar istället andra strålkastare. Antagligen för att de betalar dyrt för tekniken direkt från underleverantör, de utvecklar inte det själva.
Ska vi gissa att Tesla utvecklar sin matrix själv? NIH sitter ju lite i deras DNA![]()
/fth
Dragkrok är absolut nödvändigt för mig, aldrig dragit en husvagn, släp kanske jag drar var tredje år. Däremot så är det en absolut nödvändighet som cyklist med dragkrok för att kunna transportera cyklar, blir extra viktigt då cyklar på taket är en mardröm för räckvidden. Cyklar har jag med mig på dragkroken alla mina semesterresor som sker mellan typ maj-oktober, plus när man ska transportera inom närområdet.Legato skrev:thebishop skrev:BrooklynS skrev:Jag tror att vi helt kan glömma dragkrok på S. Tesla vill styra dragkroksfolket till X. Redan typad, mer vinst, bättre att dra med.
Att just svenskar vill kunna dra släpvagn med sin lyxsedan är inte skäl nog i min bok, för det är en jäkla apparat att få till det där bra.
Fick frågan från en bekant från Portugal som bor här som kikar på att köpa en tesla - han hade stött på dragkrok som önskemål på något forum där den vokala dragkroksmaffian tog upp det som totalt nödvändigt. När jag förklarade vad det var höll han på att trilla av stolen och var oförstående. Liksom jag själv. Man hyr väl ett riktigt lastfordon de få gånger man behöver det istället. Behöver man det hela tiden kanske en arbetsbil är ett alternativ
Ja exakt. Tipp tapp och liknande funkar bra det också.
Men dragkroksmaffian består väl till ännu högre grad av husvagnsägare? Att dra omkring en husvagn är bland det sista jag skulle välja att göra på semestern, jag tycker det är fascinerande att så många älskar detta och ser det som en livsnödvändighet.
point1 skrev:Dragkrok är absolut nödvändigt för mig, aldrig dragit en husvagn, släp kanske jag drar var tredje år. Däremot så är det en absolut nödvändighet som cyklist med dragkrok för att kunna transportera cyklar, blir extra viktigt då cyklar på taket är en mardröm för räckvidden. Cyklar har jag med mig på dragkroken alla mina semesterresor som sker mellan typ maj-oktober, plus när man ska transportera inom närområdet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster