Sida 6 av 238

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 22 feb 2021 09:26
av Peter Andersson
Force-Walker skrev:
Finns lite nya bilder här:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... um.221135/


Hoppas de fixat golvhöjden i baksätet, det är de jag hoppas mest på.
Alltså att den sitter lägre ned.

Såg en video på Taycan och där är det 35cm från dynans kant ned till golvet.

På min Xc60 är de 37cm, och där sitter man gott.
Helt klart snygg interiör!

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 22 feb 2021 12:11
av Gustafsson

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 08:19
av Force-Walker
Här ser man baksätet i denna videon, dock lite dåligt kvalitet.


Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 14:54
av P_EL
Är baksätet numera tredelat 40/20/40? Kanske det har varit länge?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 14:56
av OfarligTesla
P_EL skrev:
Är baksätet numera tredelat 40/20/40? Kanske det har varit länge?
Inte enligt bilderna på hemsidan, tyvärr.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 17:06
av Credde
Ratten ser billig ut :cry: (även yoke ratten).

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 18:12
av MWall
Credde skrev:
Ratten ser billig ut :cry: (även yoke ratten).

Den ser inte trevlig ut alls. Antar att den är i "veganskinn" nu också?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 18:34
av Bjelke
MWall skrev:
Credde skrev:
Ratten ser billig ut :cry: (även yoke ratten).

Den ser inte trevlig ut alls. Antar att den är i "veganskinn" nu också?
Samma billiga skit som på model 3 ungefär, nåt från en budget-korean för 30 år sedan typ :lol:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 23 feb 2021 22:17
av point1
Svenssons skrev:
point1 skrev:
Dragkrok är absolut nödvändigt för mig, aldrig dragit en husvagn, släp kanske jag drar var tredje år. Däremot så är det en absolut nödvändighet som cyklist med dragkrok för att kunna transportera cyklar, blir extra viktigt då cyklar på taket är en mardröm för räckvidden. Cyklar har jag med mig på dragkroken alla mina semesterresor som sker mellan typ maj-oktober, plus när man ska transportera inom närområdet.
Låter som krok räcker då, behöver inte vara en dragkrok. På Model S får det att montera en krok men du får inte dra något med den. Hänga cyklar på ett cykelställ som är kopplat till kroken går dock bra.
Jag vet, monterade krok på min Model S85, nu har jag en Model 3 med krok från fabrik, mycket enklare, speciellt ingen oro att Tesla börjar bråka vid garantiärenden.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 24 feb 2021 06:02
av Monark1954
Force-Walker skrev:
Här ser man baksätet i denna videon, dock lite dåligt kvalitet.

Ingen CCS stor laddlucka gick att se på denna bil.
Verkar rimligt att USA och Europa får lika lucka men olika innehåll.
Är det så på model 3?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 27 feb 2021 23:20
av A76

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 04 mar 2021 15:25
av OscarA
A76 skrev:
Ser ju lite fräscht ut
Ryktas om att man kan välja en vanlig ratt senare.

Jag håller mig nog till Yoke'n bara för..att.. :)

Vita inredningen är NICE.. Men.. Orkar jag hålla den ren? Med en 1-åring med..

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 04 mar 2021 17:10
av Kilowatt
OscarA skrev:
A76 skrev:
Ser ju lite fräscht ut
Ryktas om att man kan välja en vanlig ratt senare.

Jag håller mig nog till Yoke'n bara för..att.. :)

Vita inredningen är NICE.. Men.. Orkar jag hålla den ren? Med en 1-åring med..
Jag tvekade mycket och länge innan jag valde vitt. Men jag måste efter 1,5år säga att den står sig mycket bra och är motståndskraftigare och lättare att göra ren än man kan tro!

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 04 mar 2021 20:47
av Bjelke
Kilowatt skrev:
OscarA skrev:
A76 skrev:
Ser ju lite fräscht ut
Ryktas om att man kan välja en vanlig ratt senare.

Jag håller mig nog till Yoke'n bara för..att.. :)

Vita inredningen är NICE.. Men.. Orkar jag hålla den ren? Med en 1-åring med..
Jag tvekade mycket och länge innan jag valde vitt. Men jag måste efter 1,5år säga att den står sig mycket bra och är motståndskraftigare och lättare att göra ren än man kan tro!
Säger detsamma men vi har inga småttingar hemma heller så jag vet faktiskt inte riktigt hur bra den vita är egentligen, jag
är rädd om den så in i bänken också :)

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 09 mar 2021 19:46
av EnTraktor
Vad hände?

Bild

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 09 mar 2021 20:01
av OfarligTesla
EnTraktor skrev:
Vad hände?

Bild
Antingen har de fått så mycket bokningar att alla som kommer Q3 är tjingade eller så är det förseningar. Tror mer på det första eftersom Tesla inte brukar vara så bra på att informera lång tid före :p.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 09 mar 2021 20:06
av fth
OfarligTesla skrev:
Antingen har de fått så mycket bokningar att alla som kommer Q3 är tjingade eller så är det förseningar. Tror mer på det första eftersom Tesla inte brukar vara så bra på att informera lång tid före :p.
Håller med, det ryktas att efterfrågan på nya S/X är extremt hög, Tesla prioriterar sannolikt hemmamarknaden, vilket leder till lång leveranstid i Europa.

Positivt för aktiekursen, mindre positivt om man vill ha ny bil :D

/fth

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 09 mar 2021 23:11
av Hertsh

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 08:19
av Monark1954
Var står förväntat leveranstid på beställd bil?
Finns inte på ordererkännandet längre.
Vet ej om jag sett April tidigare på Tesla kontot eller om jag bara gått på konfigurations sidan för ny bil.

Frågan man kan spekulera i är om även vi som haft leveranstid April nu kommer att få sin bil 6 månader senare i November?

Om jag skummar igenom väntetråden på TMC så verkar även de som beställt i USA fått sin leveranstid borttagen.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 08:36
av Gustafsson
Förhoppningsvis kommer alla S/X med 4680 batterier. Verkar onödigt med två varianter. Skulle gissa att det har varit många fler beställningar på plaid än LR, men det är en ren spekulation. Då blir det svårt att för lönsamhet i en LR med 18650 celler.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 09:18
av OfarligTesla
Gustafsson skrev:
Förhoppningsvis kommer alla S/X med 4680 batterier. Verkar onödigt med två varianter. Skulle gissa att det har varit många fler beställningar på plaid än LR, men det är en ren spekulation. Då blir det svårt att för lönsamhet i en LR med 18650 celler.
Plaid lär också ha 18650, är nog bara Plaid+ som kommer med 4680 och det är nog inte en majoritet som beställt den.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 09:31
av Monark1954
4680.
Det var en trevlig spekulation att vänta på.
Får väl följa vad USA kunder får för uppdaterad leveranstid.

Ingen som bekymrar sig för om de först Europa levererade S/X får CCS kontakt med adapter?

Nu verkar ju nästan alla nya laddare bli V3. Nuvarande adapter maxar vid ca 140 kw, V3 levererar väl upp till 250 kW.
Vill inte uppleva samma som de första model 3 som kom ut utan dragkrok och att man inte kan eftermontera dragkrok.
Tidigt levererade S/X som får adapter för CCS och nästa kvartal kommer bilar med CCS utan adapter. Något jag inte vill råka ut för.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 09:39
av fth
Monark1954 skrev:
4680.
Det var en trevlig spekulation att vänta på.
Får väl följa vad USA kunder får för uppdaterad leveranstid.

Ingen som bekymrar sig för om de först Europa levererade S/X får CCS kontakt med adapter?

Nu verkar ju nästan alla nya laddare bli V3. Nuvarande adapter maxar vid ca 140 kw, V3 levererar väl upp till 250 kW.
Vill inte uppleva samma som de första model 3 som kom ut utan dragkrok och att man inte kan eftermontera dragkrok.
Tidigt levererade S/X som får adapter för CCS och nästa kvartal kommer bilar med CCS utan adapter. Något jag inte vill råka ut för.
Jag förutsätter att alla S/X refresh får "riktig" CCS i Europa, jag kommer iaf inte att acceptera min nya X om den har adapter med max 140 kW.

Lösningen med adapter för befintliga S/X har ju sin historiska förklaring, men att idag lansera nya modeller med detta "hack" skulle vara helt oacceptabelt.
Konstigare saker har förstås hänt, men jag skulle bli mycket förvånad (och besviken) om det visar sig vara så.

/fth

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 09:45
av termosen
Gustafsson skrev:
Förhoppningsvis kommer alla S/X med 4680 batterier. Verkar onödigt med två varianter. Skulle gissa att det har varit många fler beställningar på plaid än LR, men det är en ren spekulation. Då blir det svårt att för lönsamhet i en LR med 18650 celler.
Tror den spekulationen är felaktig. 4680 används enligt min spekulation enbart i Plaid+

18650 finns det gott om användningsområden för, används till stora batteriprojekt och dylikt.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 10 mar 2021 09:51
av Zalman3
Hoppas att alla S/X får 4680 batterier.

En Plaid med 3 elmotorer behöver galet mycket ström.
Är det ens möjligt med 18650 batterier?