Det verkar t.ex. som de skall göra ny krasch-tester i USA, gissningsvis för att de använder deras “large casting” i bottenplattan som det ryktades om tillsammans med det nya batteripacket (även för 18650 celler). Sen har de ju ny interiör, HVAC system och gissningsvis förbättrade kabeldragning á la Model Y. Halva bilen är ju mer eller mindre helt ny så det är väl förståligt att det tar tid att ställa om egentligen.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 08 apr 2021 11:44
av Tellus
Kan dom inte göra lite större facelift i fronten och rumpan också, inför 10 års jubileet. Börja med bakjlusen.
Jag är helt övertygad om att det kommer att komma dragkrok som tillval till S.
"Option codes" finns redan i konfiguratorn, och det syns tydligt på rendreringarna i konfiguratorn att S och X har precis samma lucka baktill som rimligtvis måste vara locket för kroken:
Förhoppningsvis är det nu också en mer elegant lösning än den yxiga Bosal-adaptern, men det kanske är för mycket att hoppas på elektriskt utfällbar?
/fth
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 08 apr 2021 23:25
av Zalman3
3.500 pound=1.600kg låter mycket bra!
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 apr 2021 05:42
av Zalman3
Det pratas om att faceliften får mycket snabbare laddning.
Laddning per minut:
Gamla MS, 12,5 mi/min(20km/min)
MS Plaid+ 24,3 mi/min(38,9km/min )
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 apr 2021 07:15
av kallekula
Passar mig perfekt att utsidan inte ändras. Då märker inte grannarna att jag byter bil
Jag är helt övertygad om att det kommer att komma dragkrok som tillval till S.
"Option codes" finns redan i konfiguratorn, och det syns tydligt på rendreringarna i konfiguratorn att S och X har precis samma lucka baktill som rimligtvis måste vara locket för kroken:
Förhoppningsvis är det nu också en mer elegant lösning än den yxiga Bosal-adaptern, men det kanske är för mycket att hoppas på elektriskt utfällbar?
/fth
Äntligen skulle man kunna säga
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 apr 2021 08:12
av Gustafsson
Går det fortare om man trycker beställ en gång i minuten?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 apr 2021 08:47
av martinot
kallekula skrev:
Passar mig perfekt att utsidan inte ändras. Då märker inte grannarna att jag byter bil
Skit i vad grannarna tycker. Var en oberoende man/person istället!
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 apr 2021 10:20
av fakerlind
Ser ut som de kanske tagit sitt förnuft till fånga och bytt 19 tummarna bakom navkapslarna.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 17:05
av A76
fakerlind skrev:
Ser ut som de kanske tagit sitt förnuft till fånga och bytt 19 tummarna bakom navkapslarna.
Njae, så ser Tempest ut när navkapslarna är av..
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 17:11
av fakerlind
Nej.
De såg ut såhär innan;
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 17:35
av OfarligTesla
fakerlind skrev:
Ser ut som de kanske tagit sitt förnuft till fånga och bytt 19 tummarna bakom navkapslarna.
De där kan ju bli riktigt snygga om man lackar dem.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 17:45
av erbo73
På tal om fälgar hoppas jag bromsarna blir så pass rejäla att det kommer krävas 21”-hjul på Plaid och att de inte upprepar misstaget de gjorde med bromsarna på S Performance (=ett skämt).
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 17:52
av OfarligTesla
erbo73 skrev:
På tal om fälgar hoppas jag bromsarna blir så pass rejäla att det kommer krävas 21”-hjul på Plaid och att de inte upprepar misstaget de gjorde med bromsarna på S Performance (=ett skämt).
Testbilarna för Plaid har ju redan setts med 19”, och det skulle vara konstigt om de inte ändrat hemsidan när de snart börjar levereras. Men du kanske menade Plaid+?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 18:04
av MWall
OfarligTesla skrev:
erbo73 skrev:
På tal om fälgar hoppas jag bromsarna blir så pass rejäla att det kommer krävas 21”-hjul på Plaid och att de inte upprepar misstaget de gjorde med bromsarna på S Performance (=ett skämt).
Testbilarna för Plaid har ju redan setts med 19”, och det skulle vara konstigt om de inte ändrat hemsidan när de snart börjar levereras. Men du kanske menade Plaid+?
Du får plats med bra bromsar under 19" fälgar. Inga problem.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 apr 2021 18:33
av erbo73
Mm, men ska du bromsa ner 2,4 ton från 320 km/h vill jag definitivt gärna ha överdimensionerade doningar.
Kolla bromsstorleken på en Bentley som kanske är den enda med liknande vikt och topphastighet. Det finns en anledning till dess storlek.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 11 apr 2021 10:03
av A76
fakerlind skrev:
Nej.
De såg ut såhär innan;
Haha, ja där ser man, liten men högst positiv förändring! Jag pudlar helt klar här!
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 11 apr 2021 10:25
av fakerlind
Eller hur? Klart bättre
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 12 apr 2021 15:06
av greenstreet
Vad tror ni om värdet på existerande MS Raven nu fram till leveranser kommer igång igen framåt hösten? I och med att det inte går att få tag på nya MS just nu.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 12 apr 2021 15:11
av MWall
greenstreet skrev:
Vad tror ni om värdet på existerande MS Raven nu fram till leveranser kommer igång igen framåt hösten? I och med att det inte går att få tag på nya MS just nu.
Det där är ju dubbelt. Visserligen finns det inga nya men dagens LR är ju redan daterade.