Radera Spotify historik?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Radera Spotify historik?

Inlägg av tompajo »

martinot skrev:

Den största fördelen med Spotify Premium är dock det enormt breda stödet för tjänsten i all form av hårdvara, som tex. högtalare, förstärkare, Tesla, klockor, Amazon Echo, mm.

Ser inte att YT-music har i närheten så stort hårdvarustöd som Spotify, så bara av den anledningen har jag skippat att ens testa det (blir det annorlunda i framtiden, så kan jag tänka mig att både testa och byta).
Jag kör allt via Chrome cast och då spelar inte hårdvarustöd någon roll. För mig var det viktigt att kunna använda mina befintliga stereos och egna högtalare. YT:s gränssnitt är väldigt sömlöst när man ska spela upp något på någon eller flera av stereorna i huset.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Radera Spotify historik?

Inlägg av martinot »

tompajo skrev:
martinot skrev:

Den största fördelen med Spotify Premium är dock det enormt breda stödet för tjänsten i all form av hårdvara, som tex. högtalare, förstärkare, Tesla, klockor, Amazon Echo, mm.

Ser inte att YT-music har i närheten så stort hårdvarustöd som Spotify, så bara av den anledningen har jag skippat att ens testa det (blir det annorlunda i framtiden, så kan jag tänka mig att både testa och byta).
Jag kör allt via Chrome cast och då spelar inte hårdvarustöd någon roll. För mig var det viktigt att kunna använda mina befintliga stereos och egna högtalare. YT:s gränssnitt är väldigt sömlöst när man ska spela upp något på någon eller flera av stereorna i huset.
Köpte två Chromecast för 6-7 år sedan, men lämnade tillbaka för jag tycket de fungerade så dåligt, och gillade inte konceptet (på den tiden följde ingen fjärr med, och gillade inte att man var tvungen att använda mobilen).

Sedan finns det ju som sagt massor av de prylar som jag räknade upp som man inte kan koppla Chromecast till (är ju mest för TV och prylar med HDMI in), som tex. klockor, bilar (som i detta fallet), Amazon Echo-högtalare, etc.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Radera Spotify historik?

Inlägg av tompajo »

Det blir en hyffsat haltande jämförelse med en datapryl som är 6-7 år gammal. Det har runnit några liter under broarna på datafronten sen dess :-)

Och chromecast finns även i en version som endast är ljud som inte kräver HDMI. Men vi har uppenbart helt olika krav och behov och är nöjda med våra respektive val. Toppen!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Radera Spotify historik?

Inlägg av martinot »

tompajo skrev:
Det blir en hyffsat haltande jämförelse med en datapryl som är 6-7 år gammal. Det har runnit några liter under broarna på datafronten sen dess :-)
Visst vet jag att det finns nyare (även de senaste med fjärr), men har en tillverkare bränt mig, så kommer man ogärna tillbaka om man är missnöjd.
tompajo skrev:
Och chromecast finns även i en version som endast är ljud som inte kräver HDMI. Men vi har uppenbart helt olika krav och behov och är nöjda med våra respektive val. Toppen!
Tror även du ligger lite efter tiden; det var lite över två år sedan Google lade ner den, och som den försvann från sortimentet: https://killedbygoogle.com/

https://arstechnica.com/gadgets/2019/01 ... ast-audio/
https://9to5google.com/2019/01/11/googl ... ast-audio/
https://www.thurrott.com/music-videos/1 ... ome-reason
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar