Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Moderator: Redaktion
Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Någon som har fått respons från Tesla i februari i detta ärende??
Fick ett mail från Tesla den 20 nov 2020 där det bland annat står:
"I vissa fall, om du redan betalat för reparationer som täcks av Garantijusteringsprogram, har du möjlighet att få en återbetalning. Tesla kommer att skicka återbetalningsuppgifterna i februari 2021."
Fick ett mail från Tesla den 20 nov 2020 där det bland annat står:
"I vissa fall, om du redan betalat för reparationer som täcks av Garantijusteringsprogram, har du möjlighet att få en återbetalning. Tesla kommer att skicka återbetalningsuppgifterna i februari 2021."
P85D 2015-4 fyrsitsig
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Det kommer säkert. Det är ju nästan en och en halv timme kvar av februari.
Model Y P
Model S P
Model S P
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1734
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Följer man länken i mailet står det slutet av mars. Ett bra tag sedan det uppdaterades. https://www.tesla.com/sv_SE/support/8gb ... e=Iterable
Driver sajten Car.info
- AndersBosson
- Teslaägare
- Inlägg: 106
- Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
- Ort: Tjörn
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Nu är vi då i slutet av Mars, är det någon som hört något än?
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Inte ett pip från Tesla sedan deras utskick till mej den 20:e november 2020.
I mailet fanns två olika datum för när informationen om återbetalning skulle skickas ut, dels i slutet av februari och slutet av mars. Skall man lägga in ett serviceärende i appen om återbetalning eller hur i h-lvete kontaktar man Tesla för att få respons? Det är ju uppenbart att de ljuger.
I mailet fanns två olika datum för när informationen om återbetalning skulle skickas ut, dels i slutet av februari och slutet av mars. Skall man lägga in ett serviceärende i appen om återbetalning eller hur i h-lvete kontaktar man Tesla för att få respons? Det är ju uppenbart att de ljuger.
P85D 2015-4 fyrsitsig
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Prova lägg in ett ärende så får vi se vad som händer.rollo skrev:Inte ett pip från Tesla sedan deras utskick till mej den 20:e november 2020.
I mailet fanns två olika datum för när informationen om återbetalning skulle skickas ut, dels i slutet av februari och slutet av mars. Skall man lägga in ett serviceärende i appen om återbetalning eller hur i h-lvete kontaktar man Tesla för att få respons? Det är ju uppenbart att de ljuger.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Jag har mailat Malmö Service Center idag. Gissar på att de inte kommer ha något svar då det nog är en central/topp-styrd hantering.
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Nej du har helt rätt, mejlen är numera obemannad, ingen läser den.bat skrev:Jag har mailat Malmö Service Center idag. Gissar på att de inte kommer ha något svar då det nog är en central/topp-styrd hantering.
Jag la in byte av minneskrets i samband med en annan, akut service. Fick vänta ett par veckor till, antagligen för att delar saknades.
Var beredd på problem! Det kunde ta upp till tre timmar sa man, att flytta över info till det nya systemet. Det räckte inte, den försökte boota om gång på gång. Mitt i natten kanske. Nä. Nästa förmiddag var bilen klar, meddelades plötsligt. Då satt jag redan i telefonkö till EMEA-servicedesken, som kunde se att ett SMS hade gått ut under tiden i luren.
Hur får man kontakt med Tesla då? Jo, via appen. MEN APPEN ÄR JU INTE PÅ NÄR BILEN ÄR HJÄRNDÖD. Inget svar på SMS, mejl är nedlagd, telefon likaså.
Vart tvungen att hyra bil i en hast för att slippa sova i skogen. Dåligt förhandlingsläge såhär i påskveckan, men fin liten bil och utmärkt service (Sixt Gbg, rekommenderas). Europcar hade inga bilar kvar.
viewtopic.php?f=10&t=24678&p=515565#p515565
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
La in ärendet i appen. Svaret blev som väntat att det är Tesla centralt som hanterar detta och att de inte kunde hjälpa mej.
Hur kontaktar man Tesla centralt, finns varken adress, telefon eller mejl (förutom noreply@tesla.com)? Undrar om de svarar på en stämning? Blir inte fler Tesla för min del
Hur kontaktar man Tesla centralt, finns varken adress, telefon eller mejl (förutom noreply@tesla.com)? Undrar om de svarar på en stämning? Blir inte fler Tesla för min del
P85D 2015-4 fyrsitsig
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1445
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Prova någon generell adress, typ info@tesla.com
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri