Bilen Död

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Oopsen
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 28 sep 2019 14:48

Bilen Död

Inlägg av Oopsen »

Idag var det min (o)tur. bilen ville bara öppna dörrarna, men inte mer, allt kolsvart...

Dags att ringa assistansen, som inte heller lyckades, då man inte fick någon som helst kontakt med bilen. Att förklara för en engelsspråkig person att bilen stod på en gata med massa bokstäver som hade prickar över sig var inte lätt.. tillslut kom vi tillräckligt nära för att bärgaren skulle veta ungefär var jag var, och han kunde svenska, så det var lättare... Dock var det inte helt enkelt att ta med sig bilen, då den inte gick att få i bogserläge eller annat... tog nog någon timme innan de var påväg mot Malmö. Väl i Malmö så resettade de bilen på något specialsätt och fick i gång den... Tydligen var det ett känt mjukvarufel som dyker upp. Inte speciellt kul egentligen. Den skall dock inte bli utskriven än, då de vill kolla att det "bara" var det felet..

Det kom också en hyrbil, en helt sprillans Merca EQC. Han noterade att den nu är fulltankad, och fungerar som Teslan.. Fulltankad, ja det innebar 36 mil(på pappret), å jag som var påväg tidigare att köpa den, innan Teslan PUH!!, hade inte klarat 37 glädjemil.... Annars är det ju en underbar bil, med massa knappar (vad skall man göra med dem??).
Model X Plaid -22 (Vit/Vit) shit vilket monster :lol: :o
Modell 3 LR -21

Model X LR (Vit/svart) Beställd och avbeställd
Modell S Raven LR -20- såld
Kia Niro PHEV - 19 Såld
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Bilen Död

Inlägg av LarsL »

Halvvägs in i texten gissade jag på 12V batteriet... men det var det alltså inte.
Skriv svar