Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Jag har blivit icead!

Inläggav Teslaägare Bod » 04 aug 2020 08:24

Pratade du med hotellet. Och i så fall vad sa de?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lessmog » 04 aug 2020 15:09

Vagnen ser inte fullt bromsad ut!
Men tältet var nog i vägen.
Men igen, det fanns ju en ramp så du kanske kunde ha backat in i tältet? :lol:
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Referralkod: roland52

Inläggav Teslaägare Daven » 04 aug 2020 18:43

Snackade med personalen som inte hade någon koll och hänvisade till några park and charge som också står på deras parkering(behövdes rfid som jag inte har, samt antar jag att de kostar som inte känns så intressant när de fått en desinationsladdare av tesla). Så jag förklarade att de har en tesla laddare som jag vill ladda på och då skickade de ut nån vaktmästare som hjälpte mig o flytta vagnen... slutade med att laddaren är urkopplad och på kablen hade de satt ett CEE uttag som driver grejerna i tältet istället :shock:

Jag blev hänvisad till chefen som inte jobbade nu. Får se vad han säger när jag springer på han.
Suck! Aja jag måste inte ladda så för min del är det ok men tänker på andra samt att det är FEL.
20200804_192145.jpg
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Referralkod: daniel58469

Inläggav Teslaägare Bjelke » 04 aug 2020 19:32

Bjelkemetoden där hade funkat perfekt :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Daven » 04 aug 2020 19:42

Bjelke skrev:Bjelkemetoden där hade funkat perfekt :mrgreen:

Tyvärr är kablen urkopplad ur den, men min 3fas umc passar ju ;) det gör väll inget att de har ölkylar o annat inkopplat där :evil:
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inläggav Teslaägare evilirish » 04 aug 2020 20:04

Daven skrev:Snackade med personalen som inte hade någon koll och hänvisade till några park and charge som också står på deras parkering(behövdes rfid som jag inte har, samt antar jag att de kostar som inte känns så intressant när de fått en desinationsladdare av tesla). Så jag förklarade att de har en tesla laddare som jag vill ladda på och då skickade de ut nån vaktmästare som hjälpte mig o flytta vagnen... slutade med att laddaren är urkopplad och på kablen hade de satt ett CEE uttag som driver grejerna i tältet istället :shock:

Jag blev hänvisad till chefen som inte jobbade nu. Får se vad han säger när jag springer på han.
Suck! Aja jag måste inte ladda så för min del är det ok men tänker på andra samt att det är FEL.
Ser ut som hotellet jag stannade på för ca två år sen. I närheten av en golfbana en bit utanför S-tälje? Pratade en del med chefen då det begav sig, jag var en utav de enda som laddat där då. Han var iaf mycket positiv till elbilar då, och hade förberett i stort sett alla laddlösningar som var rimliga vid den tiden. Synd om det stället skulle gå ner sig på det här sättet :(
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Referralkod: martin88158

Inläggav Teslaägare Daven » 05 aug 2020 18:17

Precis ca en mil från Södertälje.
Snackade med ägaren idag och han bad så hemskt mycket om ursäkt o sa att det va en elektriker där för en vecka sedan och kopplade så de fick ström till tältet, han lät ovetande om hur elektriker tagit strömmen. De andra laddstolparna hade tydligen också krånglat sedan elektriker varit där :?:

Oavsett så verkade ägaren väldigt positiv till elbilar och snackade om sin pappa som tydligen hade en Model S. Så min känsla va att de har förblivit något fel i kommunikationen mellan han o elektriker. Han sa att han försökt ringa hit elektrikern under dagen men inte fått tag på han.
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inläggav Teslaägare subarctic2123 » 05 aug 2020 18:21

Jerker skrev:Pucko!

Nu behövde jag inte ladda just här, men jag blir upprörd ändå.
Haha, Bee laddaren i Stavsjö norr om Norrköping. Vita bilen har stått där länge.
Model 3 Long Range 2020 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 18" Aero-fälgar
Användarvisningsbild
subarctic2123
Teslaägare

Referralkod: robin30237

Inläggav Teslaägare Pontus » 23 aug 2020 11:41

Efter lite hastiga beslut igår kväll att köra 35 mil med släp direkt på kväll i stället för idag så kan man väl säga att bilen inte hunnit ladda så mycket mellan 4 am till 11 idag och jag tänkte stödladda lite innan frun ska ha bilen idag. När jag kommer till service Center där de enda model 3 laddarna finns får jag se denna model X:
20200823_111805.jpg

Någon som parkerat sin bil ivägen och dessutom utan att ladda eller någon kontaktinformation.
När jag stod även en model 3 och täckte andra sidan men dom var snälla att flytta på sig inom 5 min.

Hur tänkte personen med denna model X? :twisted:
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare Svenssons » 23 aug 2020 11:47

Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X? :twisted:

Sannolikt Service Center som ställt bilen där.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

FöregåendeNästa

Återgå till Model S