Re: Jag har blivit icead!
Postat: 04 aug 2020 09:24
Pratade du med hotellet. Och i så fall vad sa de?
Tyvärr är kablen urkopplad ur den, men min 3fas umc passar ju det gör väll inget att de har ölkylar o annat inkopplat därBjelke skrev:Bjelkemetoden där hade funkat perfekt
Ser ut som hotellet jag stannade på för ca två år sen. I närheten av en golfbana en bit utanför S-tälje? Pratade en del med chefen då det begav sig, jag var en utav de enda som laddat där då. Han var iaf mycket positiv till elbilar då, och hade förberett i stort sett alla laddlösningar som var rimliga vid den tiden. Synd om det stället skulle gå ner sig på det här sättetDaven skrev:Snackade med personalen som inte hade någon koll och hänvisade till några park and charge som också står på deras parkering(behövdes rfid som jag inte har, samt antar jag att de kostar som inte känns så intressant när de fått en desinationsladdare av tesla). Så jag förklarade att de har en tesla laddare som jag vill ladda på och då skickade de ut nån vaktmästare som hjälpte mig o flytta vagnen... slutade med att laddaren är urkopplad och på kablen hade de satt ett CEE uttag som driver grejerna i tältet istället
Jag blev hänvisad till chefen som inte jobbade nu. Får se vad han säger när jag springer på han.
Suck! Aja jag måste inte ladda så för min del är det ok men tänker på andra samt att det är FEL.
Haha, Bee laddaren i Stavsjö norr om Norrköping. Vita bilen har stått där länge.Jerker skrev:Pucko!
Nu behövde jag inte ladda just här, men jag blir upprörd ändå.
Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Upptäckte också sist jag var där att bara en av fyra funkade. Så nu funkar två?Bernando skrev:Visst är det så. Men laddar man i Simrishamn misstänker jag att man kör väldigt mycket på bensin, brukar ju bli lite länge sträckor i de krokarna. Han har såklart lika mycket rätt till stolpen som jag, inlägget var mest utlopp för min frustration över att han långsamladdar på enda fungerande 22 kw-stolpen och förstörde min planerade resrutt hem till Stockholmlator skrev:Nope. Det är den enda chansen denna person har att göra någon nytta. Kör denne på bensin så är det fullständigt lönlöst att införskaffa en hybrid.Bernando skrev:Räknas det som icead när en Kia Optima laddhybrid plockat den enda fungerande stolpen, för att kunna köra sina skruttiga fem mil på el?
Däremot hoppas jag att personen flyttar sitt fordon direkt!
Upptäcke dock efter några svordomar att plåtluckan på den ena av de två Garostolparna inte var låst, så jag kunde fälla upp den och återställa säkringen som löst ut.
De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Kan vara fullt kanske? Det finns väl inte så mycket att göra däromkring så man tycker att det är lämpligt att parkera på Service Centers Supercharger, särskilt inte om man kommer från Lycksele bildemontering?bylund skrev:De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Bilen stod inte dör igår kväll vid 9 tiden. Om service center jobbat på söndag morgon kanske dom ställt bilen där men jag tror inte det då det såg väldigt öde ut vid 11.Svenssons skrev:Kan vara fullt kanske? Det finns väl inte så mycket att göra däromkring så man tycker att det är lämpligt att parkera på Service Centers Supercharger, särskilt inte om man kommer från Lycksele bildemontering?bylund skrev:De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Ja iallafall för en månad sen när jag återställde säkringen Helt tack vare detta forum som jag ens tänkte tanken på att kolla om man kunde återställa demtaliz skrev:Upptäckte också sist jag var där att bara en av fyra funkade. Så nu funkar två?Bernando skrev:Visst är det så. Men laddar man i Simrishamn misstänker jag att man kör väldigt mycket på bensin, brukar ju bli lite länge sträckor i de krokarna. Han har såklart lika mycket rätt till stolpen som jag, inlägget var mest utlopp för min frustration över att han långsamladdar på enda fungerande 22 kw-stolpen och förstörde min planerade resrutt hem till Stockholmlator skrev:Nope. Det är den enda chansen denna person har att göra någon nytta. Kör denne på bensin så är det fullständigt lönlöst att införskaffa en hybrid.Bernando skrev:Räknas det som icead när en Kia Optima laddhybrid plockat den enda fungerande stolpen, för att kunna köra sina skruttiga fem mil på el?
Däremot hoppas jag att personen flyttar sitt fordon direkt!
Upptäcke dock efter några svordomar att plåtluckan på den ena av de två Garostolparna inte var låst, så jag kunde fälla upp den och återställa säkringen som löst ut.
Här finns ju det du letar efter annars: https://alltomelbil.se/butik/kenjon skrev:Har du filen kvar, och vill dela med dej?bonath skrev:Jag gjorde en egen...
Att vadå? Jag begriper inte riktigt.Pontus skrev:Igår när jag åkte förbi SuC Upplands Väsby så stod en M3 där med kabeln i. Har dom bytt kablar där nu eller blockerade han bara för andra? Alla andra platser var upptagna.
Upplands Väsby har bara ”old school” kablar, Model 3 kan inte ladda där.Lessmog skrev:Att vadå? Jag begriper inte riktigt.Pontus skrev:Igår när jag åkte förbi SuC Upplands Väsby så stod en M3 där med kabeln i. Har dom bytt kablar där nu eller blockerade han bara för andra? Alla andra platser var upptagna.
Ett tag sedan jag besökte platsen. Vad skulle det vara för kablar?
Om det var en M3 med kabeln i, och du också har en M3, menar du att den inte laddade? Eller var platsen bara upptagen av någon annan som ville ladda? På vilket sätt skulle det var fel?
// Hajar noll ba.
Tack, det börjar klarna, men bara lite.fth skrev:Upplands Väsby har bara ”old school” kablar, Model 3 kan inte ladda där.Lessmog skrev:Att vadå? Jag begriper inte riktigt.Pontus skrev:Igår när jag åkte förbi SuC Upplands Väsby så stod en M3 där med kabeln i. Har dom bytt kablar där nu eller blockerade han bara för andra? Alla andra platser var upptagna.
Ett tag sedan jag besökte platsen. Vad skulle det vara för kablar?
Om det var en M3 med kabeln i, och du också har en M3, menar du att den inte laddade? Eller var platsen bara upptagen av någon annan som ville ladda? På vilket sätt skulle det var fel?
// Hajar noll ba.
/fth
Vid SuperChargen finns endast Typ2 och där kan Model 3 inte ladda, vid Service Center kan Model 3 ladda. Var det en Model 3 vid SuperChargen som satt i laddkabeln och gått så är det rätt dumt eftersom man tar upp en plats till ingen nytta på en station som ofta är full. Tror inte man får någon idle-fee heller.Lessmog skrev:Tack, det börjar klarna, men bara lite.
Hade M3 satt i fel kabel alltså? Ville du Pontus också sätta i en lika felaktig kabel där? Eller hade du kanske lånat en annan bil?
Skönt att det är så gott om OLIKA standarder att välja mellan /s
Jag såg också det, haha! Jag laddade min blåa MS där då. Visst var det en vit M3? Jag kikade då i appen och såg att det stod "1 laddplats ledig" vilket betyder att han inte laddade. Samma kablar där som vanligt (endast till S & X).Pontus skrev:Igår när jag åkte förbi SuC Upplands Väsby så stod en M3 där med kabeln i. Har dom bytt kablar där nu eller blockerade han bara för andra? Alla andra platser var upptagna.