Han blev inte glad. Men inga böter.

Skulle aldrig stått ut med att sitta i köer i sthlms-trafiken. Att kunna glida förbi med hoj var hela hemligheten till att stå ut med pendlingen där.
Moderator: Redaktion
Pontus skrev:Kriper skrev:Som hojåkare är jag inte förvånad men inte desto mindre irriterad när bilister tar sig friheter.
Jag tycker det känns som att hojåkare är dom som tar sig mest friheter i trafiken. Det ska alltid åkas mellan bilar eller upp bredvid bilar vid trafikljus mm. Tror inte det är lagligt heller. Det gör ju dock inte denne bilist parkering mindre fel.
BrooklynS skrev:Pontus skrev:Kriper skrev:Som hojåkare är jag inte förvånad men inte desto mindre irriterad när bilister tar sig friheter.
Jag tycker det känns som att hojåkare är dom som tar sig mest friheter i trafiken. Det ska alltid åkas mellan bilar eller upp bredvid bilar vid trafikljus mm. Tror inte det är lagligt heller. Det gör ju dock inte denne bilist parkering mindre fel.
Lanesplitting är lagligt i Sverige och du som bilist tjänar också på det då köerna blir kortare. Att hojåkaren kommer fram fortare än du gör inte att du kommer fram långsammare.
Så underlätta för hojen, alla tjänar på det.
EnTraktor skrev:"Jag har blivit icead!"
Tack! Ja, jag är helt oskyldig!lator skrev:taliz skrev:LasseTM skrev:Daven skrev:Det är väll teslan som står fel om man läser P skylten?
Ja, det roliga är att det är en forums medlem med ett par tusen poster
Fast är de det? Är det inte med e istf 3? Kanske K istf C också?
Detta var en riktig luring då det finns 2 röda TM3 med regskyltar sååå lika varandra. EL3KTRA (Jerker) och EL3CTRA (SEV Tidsystem AB).
Jerker är helt frikänd på alla punkter. (dessutom har den på bilden ingen dragkrok och 19" hjul.)
BrooklynS skrev:Pontus skrev:Kriper skrev:Som hojåkare är jag inte förvånad men inte desto mindre irriterad när bilister tar sig friheter.
Lanesplitting är lagligt i Sverige och du som bilist tjänar också på det då köerna blir kortare. Att hojåkaren kommer fram fortare än du gör inte att du kommer fram långsammare.
Så underlätta för hojen, alla tjänar på det.
Fredrik j skrev:Höll på att köra på en motorcyklist som smög upp och ställde sig vid mitt högra bakhjul när jag skulle svänga höger i en korsning.
Användare som besöker denna kategori: AGCF, Antti V, Becada, erbo73, jos32, mikebike, spacecoin och 18 gäster