https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... ild-safetyTesla Received Approval to Install Short-Range Interactive Motion-Sensing Radar in Its Vehicles.
Tesla has received permission from the Federal Communications Commission (FCC) to use radar sensors in the 57-64 GHz frequency band in its vehicles. This permission allows the company to install more powerful sensors to monitor the condition of the car's occupants, the car's interior, and its environment in the event of suspicious activity.
Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Moderator: Redaktion
Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Det löser problemet som de där Consumer Reports gjorde en sån jättegrej av.
Model S Standard Range Raven
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Precis.jeppe_sthlm skrev:Det löser problemet som de där Consumer Reports gjorde en sån jättegrej av.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19565
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Lite komiskt, ena stunden ska man ersätta en radar med kamera för att det är en bättre lösning
rent tekniskt, och i nästa ska man göra precis tvärtom fast inne i bilen...
Är det en integritetsfråga? Svårare (omöjligt?) att identifiera en person med denna teknik osv...?
Eller är det bara en teknisk fråga?
rent tekniskt, och i nästa ska man göra precis tvärtom fast inne i bilen...
Är det en integritetsfråga? Svårare (omöjligt?) att identifiera en person med denna teknik osv...?
Eller är det bara en teknisk fråga?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Grejen är väl att man med radarn vill veta var det sitter personer.Bjelke skrev:Lite komiskt, ena stunden ska man ersätta en radar med kamera för att det är en bättre lösning
rent tekniskt, och i nästa ska man göra precis tvärtom fast inne i bilen...
Är det en integritetsfråga? Svårare (omöjligt?) att identifiera en person med denna teknik osv...?
Eller är det bara en teknisk fråga?
En videokamera är mera integritetskränkande.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Man har i usa diskuterat lagkrav på utrustning som detekterar kvarglömda barn i bilen. Det skulle även gälla små barn som gömmer sig i kupén, t.ex. på golvet bakom framstolarna.
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Jag trodde i min enfald att föraren alltid är ensam ansvarig, oberoende av vad det finns för hjälpsystem i bilen. Så oberonde av hur du trixar och har dig så är det du som står med svartepetter, för att det är du som skall framföra bilen på ett säkert sätt.
Re: Nu vill Tesla ha mera koll på vad som händer i bilen
Vem som var ansvarig har ju liten betydelse för den som förolyckas. Ansvaret måste ju i så fall fungera preventivt.wheels skrev:Jag trodde i min enfald att föraren alltid är ensam ansvarig, oberoende av vad det finns för hjälpsystem i bilen. Så oberonde av hur du trixar och har dig så är det du som står med svartepetter, för att det är du som skall framföra bilen på ett säkert sätt.