Tappar 4G uppkoppling helt

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thhmo
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 jan 2021 16:57

Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av thhmo »

Jag har MCU1 och har inte haft några problem alls tidigare, men de senaste veckorna har det stått "Uppkoppling saknas" och staplarna för mottagning är överstrukna. Uppkopplingen återkommer direkt efter omstart (även om omstarten är seg, 3-5 min).
Jag har inte fått/laddat ner någon ny programvara sen i dec (2020.48.37.1) och det har som sagt funkat bra fram till nu. Någon annan med samma problem, eller är det dags för eMMC byte?
Användarvisningsbild
mrjrn
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jan 2019 15:48

Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av mrjrn »

Samma här men har dock model 3.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av bat »

Många som har samma problem, inte kopplat till emmc problem.
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Yxel »

Mjukvarubugg vad det verkar.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Lundln
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 jun 2020 06:18

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Lundln »

För mig funkar det efter omstart. Fick detta svar från Tesla:

Hej Daniel, och tack för er bokning hos oss på Tesla service. Vi är nu klara med fördiagnosen på er bil och har bekräftat att det ni är påverkad av är ett nuvarande problem mellan våra bilar och leverantören Telia, vilket vi har en hög prioritet på tillsammans med Telia. Eftersom att problemet är hos leverantören kommer ni ej behöva komma in för vidare diagnos eller åtgärd, utan problemet kommer att åtgärdas inom kort. Finns det något annat ni önskar få hjälp med eller vill ni att vi stänger ärendet? Mvh Tesla service
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Lessmog »

Ja, skönt att inte vara ensam drabbad och att en lösning jobbas fram. Har också haft denna störning under några veckor, av och till.
2015, MCU1 med LTE, AP1.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av bonath »

Min dog i onsdags, funkade igår igen.
Får se hur det blir idag... :?
Det spekuleras om att det är Telias nät som krånglar, verkar väl vara det eftersom det "kommer o går".
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av thebishop »

Jag har samma problem, men tror jag vet vad problemet är:

Tesla har inte fyllt på sitt gigantiska kontantkort hos telia som täcker alla bilarna, så telia stängde kranen.

:lol:
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av CarlJ »

thebishop skrev:
Jag har samma problem, men tror jag vet vad problemet är:

Tesla har inte fyllt på sitt gigantiska kontantkort hos telia som täcker alla bilarna, så telia stängde kranen.

:lol:
Där har vi det :lol:
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Bod »

Jag har samma problem. Vår navigator slutade fungera .

När vi lämnade in bilen sa de att du skulle fixa MCU, garantijobbet, samtidigt. Först skulle bilen bli klar på någon timme. Efter en dryg timme fick jag en lånebil. Kl 21.30 fick jag mess om att bilen var klar. Hämtade den morgonen efter. De fixade bromsarna också.

Nåväl när jag kom hem testade jag navigatorn igen, nope, fungerade inte. Nu fanns ingen 4g heller. Stort streck över indikatorn. Ringde då och fick beskedet att det fixar de över nätet när bilen är kopplad på vårat privata WiFi. Nope, gick inte. Då fick jag en ny tid nu på måndag. Jobbet skulle ta någon timme. Igår 14.30 ringer de och säger att de måste ha bilen hela dagen och ger mig en lånebil. Det tråkiga är att vi skall åka bort måndag kväll så det fungerade inte. Nu har fått tid nästa onsdag den 19e.

Igår försvann strecket över LTE-indikatorn, men den kom bara till ett streck.

En sak som heller inte fungerade var fakturahanteringen. Jag betalade vad de sa, men var tvungen att ringa för att få fakturan och se vad de gjort.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Ladrene
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 jan 2022 22:13

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Ladrene »

Något nytt eller fler som upplever detta just nu? Upplever sedan igår (4/12-22) samma problem med överstreckta staplar.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tappar 4G uppkoppling helt

Inlägg av Tars »

Jepp. Samma här.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar