andersw skrev:nicce12 skrev:Intressant, har en 2015 P85D sedan i Februari, jag uppgraderade till CCS möjlighet tämligen omgående och efter 2 veckor så fick jag varning om att 12v batteriet behövde bytas, vilket jag förstås gjorde. Jag kopplade inte samman händelserna då allt fungerat finfint med bilen även efter CCS utan kopplade det till att bilen är 4 år gammal så att det "var dags".
Intressant. Gjorde CCS uppgradering på min 70D från 2015 den 7 Juli. Fick 12V varning idag. Så ungefär veckor.
Har inte haft några problem med laddning.
Kan lägga en till i statistiken:
CCS uppgradering 7 maj (använd först 25 maj). 12v varning 8 juni. Åtgärdat av Mobile Service 30 juni.
Bilen är S 100D, nov 2017, låg miltal.
Jag frågade inte om någon samband med CCS, men teknikern påstår att 12v batteriet laddas bara när bilen är inkopplad eller körs, och rekommenderar att inte låta bilen stå (även med gott om SoC) utan laddning i flera dagar.
Inga problem med laddning, men hade hoppats på lite mindre kraftminsking på SuC v3.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5