Nackkudde amazon 1 mån leverans!!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Nackkudde amazon 1 mån leverans!!

Inlägg av tor-ake »

spacecoin skrev:
tor-ake skrev:
Amazon balanserar på en farlig gräns.
Trams. Det finns gott om annan e-com. Knappast ett monopol likt de du jämför med.
Washington States högsta justitiehöns tycker som jag. https://www.seattletimes.com/business/s ... stigation/
Amazon is shutting down its “Sold by Amazon” program after an investigation from Washington Attorney General Bob Ferguson found it was anticompetitive and violated antitrust laws.
The company engaged in unlawful price fixing and unreasonably restrained competition in order to maximize its own profits, according to the lawsuit and consent decree filed Wednesday in King County Superior Court.
As a result of the investigation, Amazon will shut down the program nationwide and pay $2.25 million to the attorney general’s office, as well as provide annual updates on its compliance with antitrust laws. The funds will go toward antitrust enforcement.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Allaaan
Inlägg: 16
Blev medlem: 20 dec 2021 01:03

Re: Nackkudde amazon 1 mån leverans!!

Inlägg av Allaaan »

Samma upplevelser av amazon.se här också. Åkt på att betala moms och postnordavgifter, tog 1mån för leverans, dålig info på hemsidan om frakttider osv.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Nackkudde amazon 1 mån leverans!!

Inlägg av Teslared »

Köpt mycket på Amazon och aldrig haft några problem, funkar bra.

Ett exempel: Köpte en handdusch söndagen 2/1 på kvällen, fick den hem 4/1. Satte upp den, men själva handtaget läckte så jag skrev till dem på kvällen att jag skickar tillbaks bara handtaget då resten redan var monterat.
På trettondagen 6/1 mitt på dagen så fick jag ett nytt set, utan att jag ens hade hunnit skicka tillbaks handtaget!
Marauder
Inlägg: 40
Blev medlem: 08 aug 2020 20:17

Re: Nackkudde amazon 1 mån leverans!!

Inlägg av Marauder »

Jag har aldrig haft problem, jag har Prime och får i princip alla grejerna dagen efter med hemleverans. Jag köper bara grejer som säljs och fraktas av Amazon. En gång beställde jag en grej från en Kina säljare men den levererades aldrig, gick dock smidigt att reklamera via appen. Kina säljare är hopplöst opålitliga och i princip alla kör med selektiv scamming och det gällare alla plattformar Aliexperss Wish mm.
Skriv svar