Båda skärmarna svartnade under färd

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Båda skärmarna svartnade under färd

Inlägg av martinot »

Curik skrev:
martinot skrev:
De skulle lätt kunnat göra ett mycket bättre och relativt enkelt jobb om de tog webkit eller chromium som bas för sin webbläsare.
Att ni orkar! Det är ju Chromium dom kör! :lol:
Ok. Känns ju dock som den är väldigt handikappad jämfört med alla normala browser jag använder, som Chrome och Edge, som bygger bägge på Chromium.

Bla. så fungerar ofta inte vissa dropdown-menyer på sidor i Teslan. Men finns även fler andra problem jag stött på jämfört med Edge/Chrome.

Kan de vara så att de använder en gammal utgången version av Chromium?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Båda skärmarna svartnade under färd

Inlägg av Svenssons »

martinot skrev:
Curik skrev:
martinot skrev:
De skulle lätt kunnat göra ett mycket bättre och relativt enkelt jobb om de tog webkit eller chromium som bas för sin webbläsare.
Att ni orkar! Det är ju Chromium dom kör! :lol:
Ok. Känns ju dock som den är väldigt handikappad jämfört med alla normala browser jag använder, som Chrome och Edge, som bygger bägge på Chromium.

Bla. så fungerar ofta inte vissa dropdown-menyer på sidor i Teslan. Men finns även fler andra problem jag stött på jämfört med Edge/Chrome.

Kan de vara så att de använder en gammal utgången version av Chromium?
Det är ju bara att surfa in på tex https://whatsmyua.info/ så får du upp vilken version det är. Nu sitter jag inte i bilen men det är väl WebKit 601.1 eller något liknande. Motsvarar Safari 9. Själv kör jag bland annat WebKit 537.36 (Safari 7) eller egentligen Chrome 90.0.4430.212.

Har själv råkat ut för svarta skärmar under drift en gång under knappa 10 000 km. Körde en omstart och efter det var det inga problem. Förutom svarta skärmar märkte jag inga andra problem.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar