Kort sammanfattning är stt Tesla har större batteri, men dör snabbare efter första "rejset". Samt behöver bättre bromsar. Men bättre pris än motsvarande Taycan.
Jo,vi hade lättare och mer aerodynamiska fälgar på Teslan också.
Testade Model S Performance mot Taycan Turbo S
Moderator: Redaktion
Re: Testade Model S Performance mot Taycan Turbo S
Välkomment tillbaka! Använder ett gammalt inlägg som visserligen är 5 år gammalt men som delvis fortfarande passar på ditt senaste inlägg...GustavT skrev:Kort sammanfattning är stt Tesla har större batteri, men dör snabbare efter första "rejset". Samt behöver bättre bromsar. Men bättre pris än motsvarande Taycan.
Jo,vi hade lättare och mer aerodynamiska fälgar på Teslan också.
Du börjar komma in i matchen dock då du verkar ha lämnat avgasbilarna i ditt inlägg.kontakten2 skrev:Detta e såååå 2015. Gustav, kom in i matchen
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Testade Model S Performance mot Taycan Turbo S
Tack! Lite kul faktiskt med ett gammalt citat Kände på mig att man skulle få äta upp ngt gammalt inlägg Är fortfarande inte helt elövertygad och vill fortfarande 100+ mil utan Ionity-ångestSvenssons skrev:Välkomment tillbaka! Använder ett gammalt inlägg som visserligen är 5 år gammalt men som delvis fortfarande passar på ditt senaste inlägg...GustavT skrev:Kort sammanfattning är stt Tesla har större batteri, men dör snabbare efter första "rejset". Samt behöver bättre bromsar. Men bättre pris än motsvarande Taycan.
Jo,vi hade lättare och mer aerodynamiska fälgar på Teslan också.
kontakten2 skrev:Detta e såååå 2015. Gustav, kom in i matchen
Men har elbilarna en range på 1000 km med liknande prestanda som ovan, då är jag verkligen såld.