Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av G F »

Hej

Om du känner hen som kört en vit 2019 Tesla S Long Range leasad via ALD tidigare så skicka ett PM. :idea:
Det låg ett par grejer i den som helt klart tillhör förre ägaren, inget jättedyrt men det är nog värt några tusenlappar. Men på ALD får de inte lämna ut vem som leasat den. :o

En ledtråd kan vara att bilen är döpt till "Denis" men det var tyvärr inte enda medlemmen med den stavningen. :geek:

Tack för att du läst mitt PM
//GF
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av HelectriC »

men kan inte ALD meddela förra ägaren och så kan hen kontakta dig om de tycker det är lönt då? Då lämnar de ju inte ut någon info?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av G F »

Tro mig jag har försökt flera gånger att få dem till att reläa ett meddelande men det är tvärstopp, de vägrar. :roll:
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av Alzie »

Pröva skriva i Facebookgruppen Tesla Entusiaster också :)
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av Dinsdale »

Du kan inte se det om du söker tidigare ägare på transportstyrelsen då? https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Model 3 SR+ 18" 2021
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av heldiggrisen »

Dinsdale skrev:
Du kan inte se det om du söker tidigare ägare på transportstyrelsen då? https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Kör du Leasingbil via ALD/Leaseplan et al, så står det antingen din arbetsgivare (om personalbil) eller ALD som ägare.

Fördelar och nackdelar, just här en nackdel.
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Hjälp! vem körde min vita S LR 2019 före mig?

Inlägg av G F »

heldiggrisen skrev:
Dinsdale skrev:
Du kan inte se det om du söker tidigare ägare på transportstyrelsen då? https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Kör du Leasingbil via ALD/Leaseplan et al, så står det antingen din arbetsgivare (om personalbil) eller ALD som ägare.

Fördelar och nackdelar, just här en nackdel.
Precis så är det igelkotten, heldiggrisen har helt rätt det var "ALD Automotive AB" som stod som ägare tidigare. Och det är också därför jag stött på dessa ett flertal gånger. Men oavsett vem man talar med där är det tvärstopp. :cry:

Men tack för alla tipsen i alla fall!
Skriv svar