Hur nöjd är man efter 41.000 mil i en Tesla MS?
Ca 1,10kr per mil i reparationskostnader är bra.
År 2015 bytte en ingenjör från Schwarzwald från Audi till Tesla. Efter mer än 400 000 kilometer avslöjar den frekventa föraren nu alla kostnader, haverier och reparationer.
Total kostnad för alla reparationer: cirka 4500 euro.
Wagners slutsats efter 410 000 kilometer i Tesla: ”En elbil var det rätta beslutet för mig - på grund av kostnaderna och den avslappnade körningen. Jag skulle välja en Tesla igen på grund av laddningsinfrastrukturen och hela fordonskonceptet. "Efter sex år är det extremt tilltalande för honom att beställa en Tesla Model S-pläd - men hans bil fungerar bara för smidigt för det.
Hur nöjd är man efter 41.000 mil i en Tesla MS?
Ca 1,10kr per mil i reparationskostnader är bra.
År 2015 bytte en ingenjör från Schwarzwald från Audi till Tesla. Efter mer än 400 000 kilometer avslöjar den frekventa föraren nu alla kostnader, haverier och reparationer.
Total kostnad för alla reparationer: cirka 4500 euro.
Wagners slutsats efter 410 000 kilometer i Tesla: ”En elbil var det rätta beslutet för mig - på grund av kostnaderna och den avslappnade körningen. Jag skulle välja en Tesla igen på grund av laddningsinfrastrukturen och hela fordonskonceptet. "Efter sex år är det extremt tilltalande för honom att beställa en Tesla Model S-pläd - men hans bil fungerar bara för smidigt för det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik