Mobilapp o GSM/LTE fungerar ej efter Danmarkstripp

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Mobilapp o GSM/LTE fungerar ej efter Danmarkstripp

Inlägg av lem »

Var på Bornholm. Kartor o app slutade fungera. Roaming verkar inte ske.
Tillbaka. Fungerar ej. Hur resettar man gsm modemet???

EDIT
Lite väl kortfattat:
När vi åkte över till Bornholm slutade app att fungera och kartor uppdaterades ej. LTE symbol försvann. Jag fick igång kartor genom att låta min mobil agera wlanbas. När jag kom hem kom inte LTE symbol tillbaka utan det verkar som GSM
/LTE modemet behöver en telespark.

Jag har senaste version på mjukvara. Tänker resetta bilen med två knappar och slå av el på menyn. Vi får se om det hjälper...
Man vänjer sig vid att det fungerar (app har kört klanderfritt i 4,5 år nu!)
Läste att det var fler som hade hängda modem efter uppgradering.
Hälsningar Lars

PS:
Vilka burkar innehåller GSM/LTE modem m SIM kort och var sitter GPS-antennen på MS facelift? kan man byta SIM kort?
DS
Senast redigerad av lem, redigerad totalt 3 gång.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Mobilapp fungerar ej efter Danmarkstripp

Inlägg av lem »

Tvåknappars reset gjorde att modemet hoppade igång igen! Först kom 3G sedan efter ett par min kom LTE. Känns bra att ha appen igång.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Skriv svar