Ofta som uppkoppling strular…

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av Saab99turbo »

Upplever att den ofta inte hittar nätet. Oftare än förut. Nu har jag kört i en halvtimme utan internet, där det vanligtvis finns. Omstart har inte hjälpt. Sen kan den kicka igång igen. Någon som upplever samma?
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
RikardD
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 aug 2021 15:36

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av RikardD »

Jag är nybliven Model S ägare och upplever att ibland när bilen är nystartad så har den ingen LTE, anslutning kommer när man har kört en liten bit. Det är dock bara ibland detta händer.
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av sven-labil »

Jag hade bilen hos SC i juli för att fixa liknande symptom. De bytte SIM-kort och nån sorts kommunikationskretskort, vilket löste problemet. Loggade nyss in på mitt konto för att kolla exakt vad de de gjort, men hittade bara fakturor nu...
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 271
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av Front242 »

Att nätet saknas eller är grymt segt att hitta är standard på min bil.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 364
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av d3marcus »

Samma här efter byte till MCU2. Felrapporterade för över en månad sedan men händer ingenting trots att SC lovat att höra av sig ”denna vecka”. #premium
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 364
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av d3marcus »

Nu har SC hört av sig och vill ha ytterligare 5k för att byta ut SIM extender och modem - hårdvara som fungerade perfekt med MCU1. Googlat lite och det verkar som att just bilar med AP1 som har SIM extender får dessa problem i samband med uppgradering till MCU2. Borde framgå tydligt vid beställning av uppgradering till MCU2 att äldre bilar har en risk att få försämrad uppkoppling. Om du inte vill betala 5k till. #kundvård
tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Ofta som uppkoppling strular…

Inlägg av tompajo »

Jag har exakt samma uppkopplingsproblem med min efter byte till MCU2. Jag har haft problemet i över ett år och har haft den inne flera gånger för diverse olika felsökningar. De har till och med bytt modemet men ingenting hjälper mer än tillfälligt. Jag kan inte räkna hur många olika (bort)förklaringar jag har fått som svar på varför det inte fungerar. Jag bad dem till slut att byta tillbaka till min gamla MCU bara för att slippa problemet men det kunde de inte göra.

/ Tom
Skriv svar