Easydoesit skrev:Curik skrev:Fast kommer dessa två brister som en nyhet så har man inte gjort sin research ordentligt. Sorry!
Så övertydligt är det ändå inte. Se bifogad bild.
Bilen är för övrigt riktigt fin på många sätt, framför allt drivlinan är unikt bra!
bila2z.se och vibilagare.se - skulle det vara bra källor menar du?
När jag köpte min Model S under början av 2020 så hade jag aldrig köpt en bil för över 500 000 SEK innan. För mig var det helt otänkbart mycket pengar för en bil och jag visste att ifall jag inte undersökte först och sedan stötte på problem så skulle jag bli grymt besviken.
Så jag kollade igenom många större kanaler på YouTube som jag bedömde inte var Tesla-partiska och så försökte jag läsa så mycket jag kunde på forumet. Samlade ihop åsikter och problembeskrivningar och vägde jämfört med en vanlig bil. Provkörde en Model S och pratade med några ägare av sådana.
Jag insåg rätt snabbt att service skulle kunna bli ett bekymmer då jag bodde två timmar från Stockholm. Att kvalitetén kunde vara lite ojämn på olika bilar, att FSD i dagsläget var trams. Handtag som går sönder, autopilot som grinar vid bländade/smutsiga kameror, kass vindrutetorkarautomatik, några knappar som jag skulle sakna, ingen dragkrok, ghost drain, gulnande skärmar, spökbromsningar, sim-kort som var felregistrerade och krävde service, och en massa annat jag inte minns idag.
Jag hatar att bli besviken och jag vet hur jag reagerar. Därför försöker jag minimera det på det här sättet eller genom att helt enkelt skita i att köpa produkten.