Tesla Servicecenter Malmö

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Wamba
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 mar 2019 15:43

Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Wamba »

Vänner,

Jag är nu inne på min tredje Model S. Jag har sålt de tidigare bilarna när de gått typ 3,000 mil. Inga direkta fel och bara småsaker som felat. Men av olika skäl så tog jag över en 2019 Model S som nu gått runt 10,000 mil. Jag tyckte jag kände vibrationer vid gaspådrag och bokade besök på Tesla Servicecenter i Malmö.

Den 25 Augusti hade jag tid kl. 0845. Jag kom dit, lämnade min nyckel och blev ombedd att sitta ner och vänta. Jag tog en kaffe och klockan var väl kanske 0900 när jag ser att min bil nu är parkerad utanför på en annan plats än där jag parkerade.

- Den stod väl lite dumt tänker jag och fortsätter läsa nyheter på telefonen.

Kl. 1100 så blir jag uppropad - Din bil är klar säger den trendigt, snygga svartklädda (de är alla svartklädda) tjejen vid den stora Apple skärmen.
Hmm tänker jag - varför har ingen tittat på bilen - den står ju kvar på samma ställe som de parkerade den 0900.

Du har fel på drivaxel fram och bak säger tjejen. Kostnaden är 11500kr och vi har inga delar hemma så du får boka ett nytt besök
Hmm tänker jag som haft många bilar i min dag - 11,500 för två drivaxlar - skall kolla vad det kostar på Mekonomen.

Ca 5,500kr kostar det säger den lokala mekanikern. Nåväl tänker jag - Tesla är väl som alla andra verkstäder.

Jag kör hem - känner fortfarande vibrationer men har bokat en tid hos min lokala verkstad två veckor senare.

Kommer dit - Men va Fan är detta säger mekanikern - kolla dina däck!! - foton på dessa som bilagor.

Däcken är helt sönder på innersidan ca 2 cm - ren tur att de inte exploderade säger mekaniken.

Så det är helt uteslutet att den som inspekterade min Tesla den 25e inte kunde se detta. Direkt livsfarligt !

Blir förbannad och försöker få tag på ansvarig för SC i malmö. Ingen svarar - ringer igen och kommer till Norge - nu ringt säkert 4 ggr. Ingen jävel ringer tillbaka.

Behöver jag säga att jag ALDRIG MER så länge jag lever tänker köpa en Tesla - moment of truth är när något går fel..

Nu när Audi, MB, m.fl. kommer med riktiga konkurrenter på elbilsidan så inser man att försprånget är borta - kvar är bara en trendig svartklädd snygg tjej med en gigantisk Apple skärm som inte bryr sig ett skit om bilarna fungerar eller inte.
däck 2.jpg
däck 1.jpg
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5287
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jag förstår din frustration och besvikelse till 100%.

Jag har själv mer än en gång bestämt mig för att sälja min Tesla och aldrig mer köpa en, när jag varit på SC Malmö. Dock har den värsta ilskan lagt sig innan jag hunnit sätta planen i verket.

Jag har haft lite olika bilmärken genom åren men har aldrig tidigare känt att jag vill sälja bilen efter ett verkstadsbesök, men så har jag heller aldrig tidigare blivit så besviken och nonchalerad som på Tesla SC Malmö.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av rollo »

Får tyvärr hålla med er andra.
Beställer tid för en mindre bagatell men blir ombedd att boka om tiden till en tidigare tid då de samtidigt skall åtgärda två återkallningar. Naturligtvis erbjuds ingen lånebil. Lämnar bilen tidig morgon och sen eftermiddag får jag sms att bilen är klar. Bagatellen är fixad men när jag frågar om garantiärendena så får den svartklädda damen ringa verkstaden som påstår att den ena återkallelsen har åtgärdats tidigare och den andra han man inte med!!!
Kom på att jag nyligen hade installerat en kamera i backspegeln. (Mycket bra tillbehör, köpt på en webshop som drivs av en medlem på forumet) Tar ut kortet och det visar sej att de inte gör något med bilen förrän efter ett på eftermiddagen. Detta innebar ännu ett verkstadsbesök... Totalt 80 mils körning.
Går man in på https://www.tesla.com/vin-recall-search så visar det sej att den återkallelsen som de påstod var gjord tidigare fortfarande står som Incomplete. Bilen är kanon men servicen är närmast obefintlig.
P85D 2015-4 fyrsitsig
Wamba
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 mar 2019 15:43

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Wamba »

Nån som har något nr eller namn på ansvarig för denna skitverkstad? Helt absurt att man inte kan få tag på en enda person där. Oslo är hur otrevlig som helst och lämnar inte ut vare sig namn eller nr. Antagligen för att de får så mycket skit.

Vem i hela världen skulle köpa en bil för en miljon och få motsvarande service??
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Delta »

Verkstaden i Kastrup är mera kompetent.
Användarvisningsbild
Snowdiver87
Teslaägare
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 dec 2020 15:43

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Snowdiver87 »

Känns som att en hjulinställning kanske löser problemet. Vad sa mekonomen förutom däcken? Var det något fel på drivaxlarna alls?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Bjelke »

Drivaxlarna lär ju inte kunna orsaka det slitaget på däcken i sig iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av TeslaManne »

Hoppas du får ordning på bilen.. berätta gärna vidare hur det går för dig..

Vore hemskt intressant o se om fler har liknande upplevelser med detta Servicecenter..

/Magnus
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 okt 2019 16:26
Ort: Färjestaden

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av LongIsland »

[quote=
Vore hemskt intressant o se om fler har liknande upplevelser med detta Servicecenter..

/Magnus[/quote]

Ja, de verkar inte riktigt ha koll på grejorna i Malmö. Jag lämnade in min MS för MCU-uppdatering plus lite andra saker. Det skulle ta två dagar sa killen som tog emot bilen. Inga problem! Vi fick en lånebil och ingen milbegränsning. På väg hem (30 mil) så får jag ett meddelande i appen att bilen är klar 12:15 dagen efter… Det var snabbt jobbat tänkte vi och kör dagen efter de 30 milen enkel resa. Vi hade semester så vi åker tidigt och hittar på lite längs vägen. På eftermiddagen när vi är i Lund kommer ett SMS där det står att de behöver bilen en dag till. Precis innan detta SMSet ser jag att de skickat ett annat SMS där det står att bilen skulle vara klar kl 16:00 samma dag. Svarar på SMSet och en timme senare ringer samma kille som tog emot bilen upp mig. De skulle ta detta med de förvirrande meddelande vidare uppåt. Förmodligen har teknikern som gjort ett deljobb bockat av det i ärendehanteringssystemet och då har det gått vidare ut till kund. Nåväl. Jag kan vägen till Malmö i sömnen nu efter totalt sex turer på tre dagar. Problemet var bara att de inte löste ett problem med ett enerverande knarr i bilen. De bytte AC-kompressorn, men det var ju inte det som var problemet. När jag pratar med supporten i Norge ser de att det är fel programvara inlagd, eller om de bommat att lägga in den alls. Förresten så var bilen rejält nerskitad inuti när vi hämtade den, instrumentbrädan satt inte fast ordentligt och i baksätesmattan låg ihopskrynklad och grusig. Grus på mittkonsolen och i sätena som dessutom får en massa små repor i skinnet. Ratten hade också en liten reva på baksidan. Blir uppringd av en tekniker i Malmö som börjar prata skit om en ”mobil service-kille” som först tittat på bilen. Efter detta så bokade jag om nästa besök till Norrköping. Där blev jag kvar under dagen men fick en lånebil så jag kunde åka och äta. Det här ljudet är lite lynnigt och de lyckades inte få fram det, men efter en beskrivning av ljudet så gick de igenom hela framvagnen. Åker hem … Ljudet är kvar. :( Spelade in en film där man ser vägen framför (hastighet, vägens beskaffenhet, gupp osv) och det irriterande ljudet hörs hela filmen igenom. Skickade länken till Tesla som lyssnade och sedan beställt hem ”En massa delar” som tjejen i Norrköping sa när hon ringde upp. Jag har tid på nu på måndag så håll tummarna. Länk till filmen med oljudet —>
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av lator »

Det framkommer ett antal oönskade ljud i filmen men jag antar att det är det lite grövre knarrandet som du bekymrar dig över...
Mest troligt så är det de ständigt återkommande övre bärarmslederna som beklagar sig. Jag blir lite orolig när jag läser om att de har beställt hem en "massa saker" då jag tänker att de lätt kan byta en "massa saker" och ta redigt betalt av dig när det enda som egentligen behövs är en liten smörjspruta... :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 okt 2019 16:26
Ort: Färjestaden

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av LongIsland »

Hittills har de inte tagit en krona betalt! Det är garanti på bilen till mitten på oktober så jag vill gärna ha det åtgärdat innan dess! ;)
Användarvisningsbild
Falo
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jun 2020 21:10

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Falo »

Tyckte först det lät som ett enerverande rattlande som glapp i en led/ fjäderbensinfästning och väntade mig ett knarrande typ klassiska skinnstol mot mittkonsollen.
Lyssnade på din video och misstänker det kan vara detta.
Kolla ca 5.30 över farthinder för ljud och ca 7.45 för att se var ljudet kommer ifrån.

Användarvisningsbild
Falo
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jun 2020 21:10

Re: Tesla Servicecenter Malmö

Inlägg av Falo »

Och på denna låter det när man svänger.
Ca 5.20 in låter det när man kör:


Och här var det kommer från.
I början:
Skriv svar