Emmc chip plats.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

Hej!

Var sitter emmc chipet i bilen ?

Haft bilen på reparation idag där man passade på att fixa med det chippet.. o nu går inte luckan på mittkonsollen att öppna mer än till hälften ca..

Vad göra ? Något man kan fixa själv , facket i sig har jag tömt ut , utan resultat..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av [JM] »

Det sitter i mediadatorn bakom stora skärmen.
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

Suck… vad tusan gör man då.. verkar som det ligger något ivägen bakom luckan.. har tesla snubben klantat på något sätt..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av Bjelke »

Vilken av luckorna menar du?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

Bjelke skrev:
Vilken av luckorna menar du?
Luckan uppe på mittkonsolen kan bara öppnas till hälften nu , så den stänger sig så fort man släpper den.. det är tvärstopp.

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av lator »

TeslaManne skrev:
Bjelke skrev:
Vilken av luckorna menar du?
Luckan uppe på mittkonsolen kan bara öppnas till hälften nu , så den stänger sig så fort man släpper den.. det är tvärstopp.

Med Vänlig Hälsning Manne
Har du löst det? Annars kan du ju prova med att plocka bort det lilla facket under skärmen och se om du kommer åt att se eller känna det som har hamnat fel... Kanske du gör ett riktigt fynd! :)
(facket får du bort genom att trycka det neråt. kan sitta ganska bra men lite vickande och brytande brukar lösa det...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

lator skrev:
TeslaManne skrev:
Bjelke skrev:
Vilken av luckorna menar du?
Luckan uppe på mittkonsolen kan bara öppnas till hälften nu , så den stänger sig så fort man släpper den.. det är tvärstopp.

Med Vänlig Hälsning Manne
Har du löst det? Annars kan du ju prova med att plocka bort det lilla facket under skärmen och se om du kommer åt att se eller känna det som har hamnat fel... Kanske du gör ett riktigt fynd! :)
(facket får du bort genom att trycka det neråt. kan sitta ganska bra men lite vickande och brytande brukar lösa det...)
Vågar man det efter att man haft den på chip bytet.. känns som serviceteknikern har missat något..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av lator »

TeslaManne skrev:
lator skrev:
Har du löst det? Annars kan du ju prova med att plocka bort det lilla facket under skärmen och se om du kommer åt att se eller känna det som har hamnat fel... Kanske du gör ett riktigt fynd! :)
(facket får du bort genom att trycka det neråt. kan sitta ganska bra men lite vickande och brytande brukar lösa det...)
Vågar man det efter att man haft den på chip bytet.. känns som serviceteknikern har missat något..

Med Vänlig Hälsning Manne
Jovisst är det något felmonterat eller kvarglömt men det beror väl mest på om du orkar åka tillbaka för att få det fixat...
Att plocka lös facket är helt ofarligt och det kan ju mycket troligt räcka för att lösa det.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Laxtal
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 dec 2019 09:57
Ort: Uppsala

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av Laxtal »

Jag har råkat ut för samma två gånger. Det är en kabel bakom konsolen som blockar luckan. Tydligen är den svår att komma ihåg att lägga rätt... De fixar det snabbt. Jag har inte provat med annat än milt våld vilket inte funkade.
Model S 90D sept 2015
Midnight silver metallic med premiuminteriör, köldpaket, AP1 med komfortfunktioner, MCU2
Thule Wingbar och Thule Force XT Alpin-box för skidresorna
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

Laxtal skrev:
Jag har råkat ut för samma två gånger. Det är en kabel bakom konsolen som blockar luckan. Tydligen är den svår att komma ihåg att lägga rätt... De fixar det snabbt. Jag har inte provat med annat än milt våld vilket inte funkade.
Känns som detta då har hänt mig nu.. kan absolut vara något teknikern missat.. vill absolut inte sabba något genom att försöka själv..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av infelicitas »

Jag har haft samma på min S75, så det är nog rätt vanligt. Mobile service kom och fixade det för mig på 5 minuter, så det är nog inte så avancerat.
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Emmc chip plats.

Inlägg av TeslaManne »

Tröttnade totalt så tog o tryckte ner facket… vart inga problem alls.. o det var en sladd som vart ivägen för luckan.. problemet löst..

Stort tack till alla som svarade i tråden.. ett problem mindre..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Skriv svar