Vilka Continental-däck 2014?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sylla
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 nov 2021 08:46

Vilka Continental-däck 2014?

Inlägg av Sylla »

Någon som minns vilka Continental som satt på Tesla model S 2014 (245/45/19)? De höll nästan 6 år. Nu har jag fått byta däck varje år. Kör knappt 2000 mil/år. Har provat Goodyear Eagle och Michelin Pilot Sport.
Användarvisningsbild
PappaOla
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 maj 2019 22:43

Re: Vilka Continental-däck 2014?

Inlägg av PappaOla »

Jag har tyvärr inget svar til detta men jag undrar samma sak. Lokala däckverkstaden rekommenderar Michelin Pilot Sport 3 AC (Acoustic) då det är gjorda för att passa Tesla Model S specifikt, Jag har en pre facelift Model S 85D. Men det känns som risken för snabbt slitage är stor. Pilot Sport verkar ju vara grymt på alla sätt förutom just slitage och komfort. De däck som satt innan höll 3 säsonger, det var en blandning av Continental Contact Sport och Nokian Hakka Black 2

Vad ska man välja för sommardäck? Jag försöker leta på nätet men det är inte lätt. Jag har funderat på några av dessa vad säger ni andra här i forumet?

Nokian Hakka Black 2
Michelin Pilot Sport 3 (ACO)
Michelin Primacy 4 (ACO)
Continental Conti Premium Contact 6
Bridgestone Turanza T005

Lutar just åt Primacy 4 då de verkar ha bra hållbarhet och prestanda, men Michelin's säljare tycker att man definitivt inte ska välja det utan istället ta Pilot Sport 3 då det är gjort för Tesla. Vad tänker ni?
Skriv svar