Sååjaaa! Nu funkar det, men finns det några nackdelar med att ha den låst till 3-fas? Kan den bränna ngt? Och varför vill den inte ladda på 3fas på min bil men med model3an så laddar den 3fas då den är satt till automatiskt
Har du någon lastbalansering? I så fall i automatläget kan den slå om från 3 till 1 fas om två faser är väldigt belastade. Efter det verkar den låsa sig till omstart. Nackdelen är att den inte kommer slå om till en fas nu om två faser är belastade vilket gör att den inte laddar alls under den tiden. För min del händer det knappt aldrig så jag har låst till 3-fas då jag slipper fenomenet du just upplevt.
O du, va glad jag blir att det fungerar för dig nu.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Sååjaaa! Nu funkar det, men finns det några nackdelar med att ha den låst till 3-fas? Kan den bränna ngt? Och varför vill den inte ladda på 3fas på min bil men med model3an så laddar den 3fas då den är satt till automatiskt
Har du någon lastbalansering? I så fall i automatläget kan den slå om från 3 till 1 fas om två faser är väldigt belastade. Efter det verkar den låsa sig till omstart. Nackdelen är att den inte kommer slå om till en fas nu om två faser är belastade vilket gör att den inte laddar alls under den tiden. För min del händer det knappt aldrig så jag har låst till 3-fas då jag slipper fenomenet du just upplevt.
O du, va glad jag blir att det fungerar för dig nu.
Supersnällt! Då behöver jag inte bråka med tesla service center
Ingen aning om jag har lastbalansering har laddaren på en egen säkring i fasadmätarskåpet ör typ det enda jag vet. Men bara inte saker och tibg bränns med denna inställning jag fruktar allt som har med el att göra haha
Sååjaaa! Nu funkar det, men finns det några nackdelar med att ha den låst till 3-fas? Kan den bränna ngt? Och varför vill den inte ladda på 3fas på min bil men med model3an så laddar den 3fas då den är satt till automatiskt
Har du någon lastbalansering? I så fall i automatläget kan den slå om från 3 till 1 fas om två faser är väldigt belastade. Efter det verkar den låsa sig till omstart. Nackdelen är att den inte kommer slå om till en fas nu om två faser är belastade vilket gör att den inte laddar alls under den tiden. För min del händer det knappt aldrig så jag har låst till 3-fas då jag slipper fenomenet du just upplevt.
O du, va glad jag blir att det fungerar för dig nu.
Supersnällt! Då behöver jag inte bråka med tesla service center
Ingen aning om jag har lastbalansering har laddaren på en egen säkring i fasadmätarskåpet ör typ det enda jag vet. Men bara inte saker och tibg bränns med denna inställning jag fruktar allt som har med el att göra haha
Det kommer inte vara några problem. Är du orolig så ställ ner strömstyrkan i bilen till 10A. 3-fas 10A blir ca 7 kW.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning