Premium Connectivity vs. mobil hotspot

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 257
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Premium Connectivity vs. mobil hotspot

Inlägg av sven-labil »

Efter att mitt kreditkort gick ut och valet att behålla WiFi-koppling när man lägger i drive dök upp så tänkte jag prova om det funkade tillräckligt bra att koppla bilen till telefonen.
Det har det definitivt inte gjort. Även om bilen hittar telefonens nätverk (ca. 30% chans) OCH lyckas koppla upp sig (ca. 70% chans) så tappar den ändå ofta kontakten efter en stunds körning. Verkar det normalt? (Within spec, som Tesla skulle säga ;) ) Isf. är det dags att registrera det nya kortet...
Nu har bilen iofs. inte kopplat upp sig mot repeatern hemma på ett par dagar så det är kanske något generellt WiFi-problem :| Inga klagomål på signalstyrkan, varken för den stationära eller mobila uppkopplingen (när de hittas) dock.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Premium Connectivity vs. mobil hotspot

Inlägg av Remuz »

Jag har en 4G-puck i bilen och har aldrig haft dom problemen. Pucken har iofs batteri, men även när bilen stått ett dygn och batteriet tagit slut så funkar det. Dock får man ju manuellt slå om till wifi igen då i bilen när pucken vaknat...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Premium Connectivity vs. mobil hotspot

Inlägg av spacecoin »

sven-labil skrev:
...så tappar den ändå ofta kontakten efter en stunds körning. Verkar det normal
Jag har inte märkt av denna typ av problem. När jag väl kopplar upp bilen på telefonen (iOS) så funkar det till dess att jag går ur bilen. Tyvärr verkar man behöva gå in i inställningar manuellt för att iOS ska börja dela ut till Teslan, men sedan funkar det kanon.
Skriv svar