Programmera höjning av luftfjädring på en sträcka

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Programmera höjning av luftfjädring på en sträcka

Inlägg av sven-labil »

Finns det något fiffigare sätt att se till att fjädringen håller sig hög på en sträcka än att klicka fram en bombmatta? Jag tyckte jag täckt in Uppsala hyfsat, (politikerna verkar vilja att de som envisas med att ha en bil ska skaffa SUV,) men nu verkar Tesla ha minskat zonen varje klick gäller för (igen) så att mina programmeringar är för glesa. Samtidigt är gluggarna så korta att det är svårt att hinna klicka... Kanske bäst att börja om?
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Programmera höjning av luftfjädring på en sträcka

Inlägg av Curik »

sven-labil skrev:
Finns det något fiffigare sätt att se till att fjädringen håller sig hög på en sträcka än att klicka fram en bombmatta? Jag tyckte jag täckt in Uppsala hyfsat, (politikerna verkar vilja att de som envisas med att ha en bil ska skaffa SUV,) men nu verkar Tesla ha minskat zonen varje klick gäller för (igen) så att mina programmeringar är för glesa. Samtidigt är gluggarna så korta att det är svårt att hinna klicka... Kanske bäst att börja om?
Bombmatta! :lol:

Jo jag har också märkt att bilen sänker sig mellan mina utsatta punkter där den förut behöll höjden. Känner tyvärr inte till något bättre sätt.
Skriv svar