Problem: Bilen låser laddnivå till 8A

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Problem: Bilen låser laddnivå till 8A

Inlägg av P_EL »

Har laddplatser i en pool på jobbet som funkar väldigt smidigt. När hybriderna laddat klart framåt lunch så blir det full effekt (11kw) till min MS resten av dagen. MEN senaste dagarna spärrar bilen så att den ej släpper på över 8A, går ej att höja över 8A via skärmen på bilen. Någon som vet vad detta beror på?
Model S90D -16
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Problem: Bilen låser laddnivå till 8A

Inlägg av G F »

Om batteriet är kallt kan laddningen begränsas. Men om det inte beror på det så är det troligaste att laddstolparna har begränsats via mjukvara. Kan exempelvis bero på höga elpriset / eller effektbrist i lokala elnätet typ fler laddstolpar eller liknande.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Problem: Bilen låser laddnivå till 8A

Inlägg av Jaegaern »

P_EL skrev:
Har laddplatser i en pool på jobbet som funkar väldigt smidigt. När hybriderna laddat klart framåt lunch så blir det full effekt (11kw) till min MS resten av dagen. MEN senaste dagarna spärrar bilen så att den ej släpper på över 8A, går ej att höja över 8A via skärmen på bilen. Någon som vet vad detta beror på?
Märkte exakt detta när jag laddade min MY i Jönköping via Mers stolpar. Började på 16A i några minuter, sen ner till 8, sedan 7A resten av natten. Tror det berodde på kylan, men inte upplevt tidigare.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Skriv svar