Model S med V8

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Model S med V8

Inlägg av Maw »

Världens första Tesla Model S med V8! :D

https://www.thedrive.com/news/43394/wor ... n-the-road
message-editor_1638805319496-tesla-gas-02.jpg
Rätt coolt :)
message-editor_1638805324821-tesla-gas-03.jpg
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Model S med V8

Inlägg av dd88 »

Lika osmakligt som elkonventerade bilar.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model S med V8

Inlägg av mati »

Det finns bara ett ord som poppar upp i mitt huvud.
VARFÖR?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Model S med V8

Inlägg av Maw »

För att se om det går?

Det är väl ungefär samma drivkrafter som för andra custom-byggen :)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S med V8

Inlägg av MWall »

mati skrev:
Det finns bara ett ord som poppar upp i mitt huvud.
VARFÖR?

Varför inte? Varför bygger han Zidek om en Amazon till eldrift? Knappast för att använda som bruksbil och spara koldioxidutsläpp... Är ju bara en rolig grej.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model S med V8

Inlägg av SwedishAdvocate »

Den har väl åtminstone hyfsat luftmotstånd så det finns väl värre fordon...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Model S med V8

Inlägg av Maw »

First drive och bilder från ombyggnaden

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S med V8

Inlägg av HelectriC »

Jättekul ju! Fattar inte att folk kritiserar det här. Det är ju ett riktigt fint handbygge, inget de flesta hade klarat av.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model S med V8

Inlägg av SwedishAdvocate »

dd88 skrev:
Lika osmakligt som elkonventerade bilar.
Elkonverterade bilar är ju hur coolt som helst! 8-)


https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Model S med V8

Inlägg av dd88 »

Har inga problem med elkonventering där det fyller en funktion, tex en Defender.

Att slakta en fungerande klassiker ser jag som ren provokation, på samma sätt som att sätta en V8 i en Model S.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Model S med V8

Inlägg av dstr »

mati skrev:
VARFÖR?
För att Tesla inte ville sälja reservdelar till honom för att kunna laga bilen.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Model S med V8

Inlägg av Maw »

dd88 skrev:
Har inga problem med elkonventering där det fyller en funktion, tex en Defender.

Att slakta en fungerande klassiker ser jag som ren provokation, på samma sätt som att sätta en V8 i en Model S.
I det här fallet handlade det knappast om en fungerande klassiker. De utgick bokstavligen från ett vrak och gjorde ett konstverk, riktigt snygg.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model S med V8

Inlägg av jonasl »

Det är klart det är en provokation. Primära syftet är ju att dra klick till youtubevideon vilket i sin tur genererar intäkter till kanalen.

Jag tycker Rick är fantastiskt kul, extremt provokativ i många lägen och med en enorm självdistans (inser man efter en stund). Tittar primärt på hans videos som underhållning, medans det från början var mer intressant ur ett tekniskt perspektiv.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Model S med V8

Inlägg av tor-ake »

Påminner lite om Henrik Schyfferts humor, man får hela tiden utgå från att ingenting är sant. Samtidigt bygger de väldigt fina saker, som den husbilen och den här teslan, och en rad spännande projekt innan dess. De skulle lätt kunna pressa ut flera timmars ytterligare content ur det de gör, men allt man får är de här humoristiska videorna.

Lite frustrerande men det är konstnären som bestämmer hur verket skall se ut. :P

Hursomhelst tycker jag att saken är god, "right to repair", oavsett om det är mot Apple eller Tesla man kämpar. Man skall få reparera grejer. Tycker jag.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Model S med V8

Inlägg av jonasl »

tor-ake skrev:
Påminner lite om Henrik Schyfferts humor
Det är sant. Det känns hela tiden som något internt som man nästan inte förstår, men ändå tycker är underhållande. Vet inte exakt när det tog den här vändningen. Och insprängt finns ändå en hel del intressant kunskap även om det nog blir mer och mer sällan.. :)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Model S med V8

Inlägg av bjornnilsson »

Rick är en sann provokatör samtidigt som har (i mitt tycke) en stor portion humor i allt han gör. Han råkar vara den enda som jag följt i social media eller vad det nu heter numera (Youtube). Känner igen mig i hans sätt att köpa saker osedda, ta diverse märkliga beslut och såga isär bilar i småbitar och pilla på saker som han inte riktigt förstår.. samt hans osannolikt dåliga svetsar. Jag lägger aningen snyggare svetsar på mina hobbyprojekt, men bara lite.. Sedan så gillar jag numera inte förbränningsmotorer, men har ändå en livslång kärlek till dom då jag ritat bila, motorcyklar och båtar med rykande avgasrör sedan den dagen då jag först höll i en penna. En del av mig saknar det primitiva brölet när man vrider ut en fossilmotor och det är med viss sorg jag förstår att jag aldrig kommer kunna känna som jag gjorde för bara några år sedan för en bensinmotor. Samtidigt som jag förstår jag att det absolut inte är hållbart. Därför är jag lite smått äcklad men samtidigt förtjust av att se en V8:a i en Tesla. Jag ser bygget som en ren provokation men ändå med rätt så mycket humor. Ett konstverk helt enkelt!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model S med V8

Inlägg av SwedishAdvocate »

dd88 skrev:
.../ Att slakta en fungerande klassiker ser jag som ren provokation, på samma sätt som att sätta en V8 i en Model S.
Ok om man vill ha "klassikern" som ett statiskt museiföremål. Men för mig provocerar koldioxidutsläppen och oljeinkomsterna till Saudi, Ryssland et al. oändligt mycket högre oavsett vilken sorts "klassiker" det handlar om.

Alla de här bilarna har tillverkats i mer än ett exemplar. Nästan alla har tillverkats i hundratals eller tusentals exemplar. Det kommer alltid finnas ett antal okonverterade kvar.

Vi får väl helt enkelt enas om att vara 'relativt' oense.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar