Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

DanneS
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 aug 2020 11:02

Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av DanneS »

Hej,

Någon som vet varför man får flera releaser med samma funktionalitet till bilen hela tiden. Jag har en Model S, Long Range 2019 och upplever att jag får flera likartade releaser kort efter varandra. Den senaste releasen med nya gränssnittet har jag fått tre av men med olika versionsnummer. Det kan visserligen vara skillnader som jag inte ser men på release notes så ser det väldigt lika ut.

Normalt är att det är två versioner kort efter varandra med samma funktioner till min bil. Tesla säger att det inte är något fel men förklarar inte varför.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av Bjelke »

Buggfixar mest…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
DanneS
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 aug 2020 11:02

Re: Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av DanneS »

Okej, tack för klargörandet.

Tror aldrig jag har sett någon annan som levererar mjukvarauppdateringar presentera release notes på det sättet.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av Curik »

DanneS skrev:
Okej, tack för klargörandet.

Tror aldrig jag har sett någon annan som levererar mjukvarauppdateringar presentera release notes på det sättet.
Jag skulle säga att det är väldigt vanligt. Kanske inte inom just fordon men när det gäller mjukvara generellt så ser jag det hela tiden.
DanneS
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 aug 2020 11:02

Re: Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av DanneS »

Då verkar vi använda helt olika appar och mjukvaror. Release notes kan givetvis variera men av hyfs bör man presentera de förändringar som har gjorts sedan ”senaste” versionen. Om uppdateringen har förändringar som inte påverkar användaren och ej behöver kommuniceras så används förslagsvis: ”Minor improvements” eller liknande.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Samma funktionalitet - olika versionsnummer

Inlägg av spacecoin »

DanneS skrev:
Då verkar vi använda helt olika appar och mjukvaror. Release notes kan givetvis variera men av hyfs bör man presentera de förändringar som har gjorts sedan ”senaste” versionen. Om uppdateringen har förändringar som inte påverkar användaren och ej behöver kommuniceras så används förslagsvis: ”Minor improvements” eller liknande.
Jag håller helt med dig här. De flesta programvaror i t ex App Store innehåller unika release notes för varje uppdatering även om det bara står "minor fixes" i bland.
Skriv svar