Visserligen är jag smålänning, men skulle säga att det beror på.MWall skrev:Jag står hellre och laddar i 45 minuter än i 30 minuter om jag sparar >200 spänn på det.np519 skrev:En sak till. Jag laddade min mestadels hemma trots att jag hade fri SUC. Men på långresor körde jag på och det tar ca 35-40 min att ladda så som du säger. från 10-80%.
Gasar du på lite då kommer du inte så himla långt och då blir det nya 40 min....
En av mina kommentarer när jag gjorde min första långresa med min var att de borde vara längre räckvidd och snabbare laddning. Nu finns det.
På tal om laddning så kom jag aldrig upp över 118 kW. Och det är en kort stund.
Lycka till i ditt val.
Är det en långresa med upprepade SuC på en och samma dag, då tar jag den kortare laddtiden alla dagar i veckan, speciellt om familjen är med. Såvda man inte ska äta samtidigt för det kan ta tid med familjen.
Är det åandra sidan en resa med enbart ett eller ett par stopp då gör de tio minuterna inget och som snålis så är gratis gott.
Och i diskussionen om model s eller annan Tesla så är min åsikt att vårt behov bäst fylls av en model s, med dragkrok. Men eftersom att dragkrok inte går lagligt att använda på en model s får man snällt titta på andra bilar. Annars gillar jag model s känsla på vägen, trygg, mjuk, snabb och följsam, vilket gör den skön på långresor. Och det är då den känslan verkligen behövs som jag ser det.
Visst, dess stora yttre gör den lite knepigare i stadstrafik, speciellt vid trånga passager, för den känns väldigt bred. Så bred att den kom lite nära en grindstolpe en gång.