Storlek Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Emil82
elbilist
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 dec 2021 16:23

Storlek Model S

Inlägg av Emil82 »

Har beställt en MS Plaid (har förstått att det kommer dröja länge innan den kommer till Sverige) men är osäker om jag får plats i garaget.

Bor i en BRF med 8 fasta platser i garaget. Tycker redan idag att det är trångt med min ID.4. Själva parkeringen är inget problem utan det det är när man ska navigera in och ut förbi väggar och stolpar. Samt rädslan för dörruppslag.

Min ID.4 har riktigt bra svängradie samt 360-kamera. Så jag bli lite orolig när MS är nästan 0,5 meter längre och bredare…

Har den nya MS 360 kamera? Och ni som har MS, går det att navigera i trånga parkeringsgarag?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Storlek Model S

Inlägg av Bjelke »

Den är som ett mindre fraktfartyg i trånga utrymmen tycker jag, man ser ganska dåligt vart man har
den också (vilket skulle kunna bli bättre med 360-vy såklart…
Trånga garage i Frankrike minns vi fortfarande med viss fasa :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Storlek Model S

Inlägg av Front242 »

Att baxa runt en pråm som MS är en pina i trånga p-hus imho. Det måste tusan bli en mindre bil nästa gång
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 836
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Storlek Model S

Inlägg av JonasH »

Ingen tvekan om att den är stoooor.
Var ordentligt orolig när vi skulle parkera i ett p-hus i Venedig.
Men man vänjer sig trots allt.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 maj 2015 15:10
Ort: Uppsala

Re: Storlek Model S

Inlägg av JorgenM »

Jag kan bara hålla med, de är både breda och långa.
Bild
Jag lyckades skrapa upp ena sidan när jag försökte ta mig in på en alldeles för trång passage och då hade jag ändå två som försökte lotsa mig igenom…

Har inte sett någon recension som visar någon 360 kamera, men det sitter ju flera kameror så det måste väl komma?
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 367
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Storlek Model S

Inlägg av d3marcus »

Finns ingen 360-kamera och usel sikt framåt. Inte en slump att de flesta MS-ägare backar in i p-platser.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Storlek Model S

Inlägg av MWall »

d3marcus skrev:
Finns ingen 360-kamera och usel sikt framåt. Inte en slump att de flesta MS-ägare backar in i p-platser.

Nu ska vi inte överdriva. Är inget monstruöst. Som en V90 eller vad som helst i stora klassen.
Emil82
elbilist
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 dec 2021 16:23

Re: Storlek Model S

Inlägg av Emil82 »

Tack för alla svar!

Får nog leta efter en ny lägenhet/villa eller välja en annan bil. Efter att läst alla kommentarer så är en Model S inte rätt bil för mig som jag bor nu.

Önskar en Model Y Plaid från Tesla. Den hade passat mig perfekt.

(Och sorry igen för att det blev två trådar. Vet inte vad som hände. Kommer posta detta även i den andra tråden)
Skriv svar