Vinterhjul till Plaid?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Stureparken
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 okt 2022 20:14

Vinterhjul till Plaid?

Inlägg av Stureparken »

Hej, har en S Plaid beställd och leverans blir ju som det ser ut mitt i vintern. Teslas erbjudande om att köpa till 19" vinterhjul för nästan 43k känns dyrt speciellt i dessa tider då man gärna håller lite hårdare i slantarna. Hur gör ni andra blivande plaid/LR-ägare? Är det någon som vet om det redan nu finns någon som säljer däck och fälgar till Plaid?
/Johan
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Vinterhjul till Plaid?

Inlägg av Frippanecci »

Jag gör som vanligt - slänger på gummi på originalfälgarna.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: Vinterhjul till Plaid?

Inlägg av OscarA »

Stureparken skrev:
Hej, har en S Plaid beställd och leverans blir ju som det ser ut mitt i vintern. Teslas erbjudande om att köpa till 19" vinterhjul för nästan 43k känns dyrt speciellt i dessa tider då man gärna håller lite hårdare i slantarna. Hur gör ni andra blivande plaid/LR-ägare? Är det någon som vet om det redan nu finns någon som säljer däck och fälgar till Plaid?
/Johan

Jag kommer antingen sätta på vinterdäck på originalfälgarna(19”) och köpa nya sommarhjul

Eller köpa 19” från Megahjul med Frigus friktion för typ 20k
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1073
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Vinterhjul till Plaid?

Inlägg av bjornnilsson »

Kommer den tidigt (december?) så blir det nog vinterdäck på originalfälgarna.

Kommer den sent så har jag haft funderingar på att försöka klara mig med de hjul jag har sedan tidigare + eventuellt spacers. Men jag har alltmer börjat överge den tanken. Det blir förmodligen mindre bökigt att helt enkelt rulla in bilen på en däckverkstad och svida om till dubbdäck. Även fast det kostar mer.

Är i övrigt lite fundersam över den range som bilen har, som jag tycker är för lite då jag kommer längre i min nuvarande bil. Kanske att jag därmed tar ett vuxet beslut och kommer fortsätta köra på 19 tum även på sommaren (dvs att jag då kränger om däcken igen till i vår?). Samtidigt hoppas jag på att vi får bättre range i den version som kommer och blir det fallet så kanske jag köper 21-tummare för sommarsulorna och låter original 19-fälgarna förbli vinterhjul.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar