Raven vs 100D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

JanA
Inlägg: 67
Blev medlem: 18 mar 2017 18:32

Re: Raven vs 100D

Inlägg av JanA »

Tars skrev:
JanA skrev:
Tars skrev:
JoLindskog skrev:
Byter jobb och blir av med min MY. Tycker begagnade är orimligt dyra då folk nästan går plus om man räknar in bonusen. Kollar därför mot en beg Model S istället. Står och balanserar mellan 2018 100D och 2019 Raven. Verkar skilja typ 50-75tkr i pris. Hur stor skillnad är det i räckvidd om dom ungefär gått lika många mil? Någon annan skillnad som är värd att beakta? Vi kör typ 2000 mil/år. Ganska ofta sthlm-Skåne men också sthlm-Funäsdalen 2-3 ggr per år. Vilken model skulle ni välja? Fördelar nackdelar?
Jag har en som går att ta på firman med godkänd dragkrok (får dra 1850 kg) som jag släpper för 600.
Sommar och vinterhjul medföljer.

Skickar med info: https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /104243724
Intressant...jag kontaktade bilhandlaren för att köpa din men fick tyvärr skambud för min M3 LR.
Så jag letar vidare efter en Model S
Trist. Vi hade vår -21 longrange till salu sen i aug och fick 500 för den i förra veckan. Tyvärr trögt överallt.
Skicka mig info då jag har en anställd som slutar snart och kommer ev behöva en bil till sin tjänst.
Bilen är en grå M3 LR -19 med 8500 mil, svårt inredning, dragkrok, S+V däck och det är avdragbar moms på den.

mvh
Skriv svar