Fyra cyklar på taket

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
eloon
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 11 aug 2017 19:36

Fyra cyklar på taket

Inlägg av eloon »

Hej,

Går det att ha 4 cyklar på taket med Teslas takräcken på nyare Model S?

Har just nu en Model S 2018 med öppningsbar glastak och har haft utan problem 4st Thule Proride cyckelställ monterad på mina Thule wingbar.

Nu funderar jag på att uppgradera till en Long Range Raven eller en ny S, som har bara Teslas egna takräcken tillgänglig, inte Thule.

Jag tror det går att köpa T-bar adapter för cykelställen men undrar om det får plats med 4 med Teslas böjda design som har också kortare lastbågar.
K-Ankan
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 okt 2019 22:00

Re: Fyra cyklar på taket

Inlägg av K-Ankan »

Hej

Det går alldeles utmärkt. Jag har en Raven LR med originalräcken. Jag har 5 cyklar på taket. En kombination av thules 1x Proride 598, 2 x Freeride 532 samt 2 x Fastride 564. Varannan framåt varannan bakåt.

Mvh

Anders
Användarvisningsbild
eloon
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 11 aug 2017 19:36

Re: Fyra cyklar på taket

Inlägg av eloon »

K-Ankan skrev:
Hej

Det går alldeles utmärkt. Jag har en Raven LR med originalräcken. Jag har 5 cyklar på taket. En kombination av thules 1x Proride 598, 2 x Freeride 532 samt 2 x Fastride 564. Varannan framåt varannan bakåt.

Mvh

Anders
Tack så mycket för svaret! 5st är imponerande, har du bild på det?

Undrar också om du behövde skaffa adapter för att montera din Proride?

Mvh
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fyra cyklar på taket

Inlägg av Bjelke »

K-Ankan skrev:
Hej

Det går alldeles utmärkt. Jag har en Raven LR med originalräcken. Jag har 5 cyklar på taket. En kombination av thules 1x Proride 598, 2 x Freeride 532 samt 2 x Fastride 564. Varannan framåt varannan bakåt.

Mvh

Anders
Rena tdf-ekipaget ju :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar