Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Clunk

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Clunk

Inläggav Teslaägare EricH » 26 jun 2014 08:34

hybris skrev:du får in vatten om det regnar eller om du tvättar bilen? skall kolla. min är i 28xxx rangen. minns inte VIN i huvudet.

Inte när det regnar men vid tvätt med högtryck så läcker det in. Enligt Tesla så är det inte alla bilar som tillverkades under perioden som har problemet så du kanske har klarat dig.

Som matbl skriver så skall man kanske inte slänga sig på mailen till Jerome Guillen varje gång men jag fick helt enkelt inga svar från danskarna så jag var tvungen. En mer proportionell eskalering är att ta upp det med Service Territory Manager för Northern Europe, Soren Nielsen.

Ang. servicecentret i Sthlm så kommer man tjuvstarta med begränsad bemanning redan 14 juli.
Model X P100D
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inläggav Teslaägare matbl » 26 jun 2014 10:42

EricH skrev:Ang. servicecentret i Sthlm så kommer man tjuvstarta med begränsad bemanning redan 14 juli.

Wee! Då kanske jag kan få hämta min bil där.
Men källa på det?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://ts.la/mattias4276
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inläggav Teslaägare EricH » 26 jun 2014 12:09

matbl skrev:
EricH skrev:Ang. servicecentret i Sthlm så kommer man tjuvstarta med begränsad bemanning redan 14 juli.

Wee! Då kanske jag kan få hämta min bil där.
Men källa på det?

Nyss nämnde Soren Nielsen.
Model X P100D
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inläggav Teslaägare z balata » 26 jun 2014 16:21

Jag har ibland något CLUNK strax efter att jag kört iväg eller backar ut ur garaget. Jag har trott att det är parkeringsbromsen som släpper? Men då är det ju konstigt att det dröjer 5-15 sek från att jag kör iväg. Det här är inget som oroar mig, men det vore intressant att höra era åsikter.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hybris » 26 jun 2014 16:26

tar de inte in min bil i Juli och årgärdar clunk liksom rattle kommer jag eskalera! Hela vägen för anmält detta för ett bra tag sedan nu.

Övriga saker på min lista är: vatten i baklyktorna, fm och dab radio, montera skyddsplåten under bilen. Clunk och rattle är dock högprio för går mig på nerverna.,, ;-)

eskalerar inget just nu. Juli utgår jag från att bilen tas in och felen åtgärdas.

Har lite tålamod då det trots allt är etabelring i Sverige. Hade detta varit BMW i sverige hade jag eskalerar hårt för länge sedan... som early adoptor får man ha lite mer tålamod. Med SC i sverige blir allt bättre får vi hoppas ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hybris » 26 jun 2014 16:29

för mig att det där klunken nör man kör iväg är normalt. Det jag har är hela tiden nör jag släpper gasen. klunk, klunk... inget ljud vid hård acceleration från stillastående och bromsning... men mellan 0-40 km/h när jag släpper gasen och kommer det direkt klunk klunk... mycket tydligt och störande ljud... som sagt det fanns inte innan 600 mil. skulle det inte ätgårdas får de tillbaka bilen... ;-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inläggav Teslaägare z balata » 26 jun 2014 16:38

hybris skrev:för mig att det där klunken nör man kör iväg är normalt. Det jag har är hela tiden nör jag släpper gasen. klunk, klunk... inget ljud vid hård acceleration från stillastående och bromsning... men mellan 0-40 km/h när jag släpper gasen och kommer det direkt klunk klunk... mycket tydligt och störande ljud... som sagt det fanns inte innan 600 mil. skulle det inte ätgårdas får de tillbaka bilen... ;-)

Det är helt klart in samma klunk som jag har.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lessmog » 26 jun 2014 16:51

Kan det vara glapp i nån tvärlänk på bakaxeln? Jag hade det på min Saab, tror det var krängningshämmarens infästning som lät klonk varje gång jag backade. Bilen gick även märkbart stabilare efter rep. Bara en gissning.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Referralkod: roland52

Inläggav Teslaägare hybris » 26 jun 2014 17:32

et jag har är inte när jag backar. vet att model S kan klunka till när man startar och lägger i backen. för mig att set ljudet är när strömmen kopplas på och helt normalt.

Det ljud jag har är något som verkar ha att göra med drivlinan. misstänker driveunit... verkar relaterat till regen och har uppkommit efter ca 600 mil. kan ju även vara något annat. har spelat in ljudet och skickat till SC i danmark.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lessmog » 26 jun 2014 17:49

OK. som jag sa, bara min gissning. Din är säkert minst lika mycket värd ;-)
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Referralkod: roland52

FöregåendeNästa

Återgå till Model S