Mobilhållare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Iceman
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 19 okt 2014 16:28
Ort: Lidingö

Re: Mobilhållare

Inlägg av Iceman »

e5m1r skrev:
Bild
Här är hållaren i bilen
Iphone 6 sitter fint men det krävs nästan båda händer för att få dit mobilen då hållaren glider gärna när man drar ut för att sätt dit telefonen
Jag har en liknande som jag köpt på OK eller Statoil som passageraren kan sätta på sin sida om man t ex vill se på film. Jag sätter den på själva reglerspaken i till ventilationen, då kommer den lite längre ut.

För min egen telefon har jag Broditslösning, vilket är stabil och telefonen kommer i perfekt läge ögonläge för att t ex köra Waze.
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 aug 2016 21:02
Ort: Trelleborg

Re: Mobilhållare

Inlägg av Heiko »

Riktigt bra mobilhållare från Netonnet som jag provat nu ett par veckor.
Brickan för att hålla telefonen på plats kan man sätta innanför skalet och fungera ändå mycket bra.

https://www.netonnet.se/art/telefoner/m ... 1927.9060/
image1.jpeg
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mobilhållare

Inlägg av HelectriC »

Iceman skrev:
e5m1r skrev:
Bild
Här är hållaren i bilen
Iphone 6 sitter fint men det krävs nästan båda händer för att få dit mobilen då hållaren glider gärna när man drar ut för att sätt dit telefonen
Jag har en liknande som jag köpt på OK eller Statoil som passageraren kan sätta på sin sida om man t ex vill se på film. Jag sätter den på själva reglerspaken i till ventilationen, då kommer den lite längre ut.

För min egen telefon har jag Broditslösning, vilket är stabil och telefonen kommer i perfekt läge ögonläge för att t ex köra Waze.
Jag beställde en sån för 9(!)kr inkl frakt från Kina, funkar hur bra som helst :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bamsemeken
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 jan 2021 08:09

Re: Mobilhållare

Inlägg av Bamsemeken »

Hej.
Jag har köpt alla mina mobilhållare från Brodit (Läs Dustin) till alla mina bilar sedan många år tillbaka, och även till denna modell X som jag monterade i går kväll. Passade perfekt och superlätt att montera och det blir inte några märken i bilen efteråt när du ev demonterar den.
Gå in på Brodit.se först och sök den hållare du vill ha. Kopiera artikelnumret och gå sedan till tex Dustin.se och sök på det så blir det rätt. Tyvärr kan man inte beställa direkt av Brodit som privatperson.
Jag har sedan tidigare ett aktivt fäste med USB-anslutning. Jag fick lätt in kabeln bakom den mjuka panelbiten strax under ventilationsgallret där hållaren sitter, och kunde relativt lätt leda ner kabeln till USB-uttaget mellan stolarna. Det blev snyggt och påverkar inget annat.
Skriv svar