Ja, jämfört med en ny (utan FSD) som man får tillbaks 60' på.Remuz skrev:Tycker det är dyrt för 3k mil
De allra flesta begagnade M3 verkar ligga över 600' och någon vit bil köper jag inte ens om jag får 100' rabatt.
Moderator: Redaktion
Ja, jämfört med en ny (utan FSD) som man får tillbaks 60' på.Remuz skrev:Tycker det är dyrt för 3k mil
Jag hade inte gett mer än 550, kanske 600 på sin höjd. En helt ny S LR Plus med allt nytt som kommit och fulla garantier kostar 815.Robbie skrev:Vad tycker ni om denna? Något att tycka till om? Vad borde denna sluta på, 650-670? Vad är ett ”bra pris om man är köpare”?
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 28hk-86993
Då känns det rätt dyrt för denna?taliz skrev:Jag hade inte gett mer än 550, kanske 600 på sin höjd. En helt ny S LR Plus med allt nytt somRobbie skrev:Vad tycker ni om denna? Något att tycka till om? Vad borde denna sluta på, 650-670? Vad är ett ”bra pris om man är köpare”?
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 28hk-86993
kommit och fulla garantier kostar 815.
Klintan skrev:P85 från 2014 (pre-AP) hos Kronofogden i Växjö:
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.ob ... 1606&inO=5
Obesiktigad, aldrig bes trots 2014 års modell. 6380 mil.
Tyvärr testar de inte objekten alls, så att lägga ett chansbud är lite mer spännande än på Kvd. Bud fn på 335 000 kr
SkeptiskKronofogden skrev:Fordonet har stått stilla i minst 2 år
Beige inredning är det.taliz skrev:Ser ut som vita säten på bilden? Fanns ju inte på den tiden.
Är det nån fd krockad bil som importerats och byggts ihop i Litauen eller nått sånt?
Jag gissar att man inte direkt får möjlighet att provköra då, men det kanske man får?Kronofogden skrev:Visning
Sker måndagen den 26 oktober mellan 10:00 och 10:30 på Hjalmar Petris väg 30, Växjö.
Japp det är den.AndersBosson skrev:Detta ser ut som en trevlig långmilare https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... d/92560109
Fick mer än så för min AWD med 1700 mil Dock mycket modifikationer.Remuz skrev:https://www.blocket.se/vi/93526944.htm
Den känns stekhet. 720 kostade min ny. Får väl 60 i bonus på det.
Skulle jag få 660 eller mer för min skulle jag sälja den direkt. 700mil
Hade jag inte redan haft en hade jag varit spekulantHenkens skrev:Japp det är den.AndersBosson skrev:Detta ser ut som en trevlig långmilare https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... d/92560109
Minns inte om man kunde uncorka bakhjulsdrivna, men det kanske man kunde? Det var ju iaf gratis för de bilar som kunde uncorkas så det är väl inte omöjligt.sjumila skrev:Hjälp! Jag är spekulant på denna https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... e/89535912
Vad ska jag tänka på? Vad tycker ni är ett rimligt pris? Den verkar vara i väldigt fint skick Den har en sjysst wrap, och fälgarna och bromsoken är omlackerade. Lite kitschigt kanske, men rätt snyggt gjort. Nu har den gått 14k mil. Det ingår dessutom sommargummi och ett gäng olika laddsladdar/adaptrar. Den har varit inne hos tesla som cpo för ett gäng år sen, så finns en del att läsa om den på tesla scout: https://teslascout.com/view.php?vin=5YJ ... ring=miles
När jag sökte på VIN-numret såg jag även en tråd på teslamotorsclub (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2276227) där de spekulerade i om den kunde vara uncorked, trots tillverkad 2016-08, eftersom den stod listad som 4.6s 0-100km/h som cpo?! Kan det vara så att de gjort nåt med den när de hade den inne 2017-07 - 2017-10 för att faktiskt uncorka den, eller är det ett typo?
På ena framlampan har led-ögonbrynet bleknat – är det nåt som kan skapa strul på besiktningen, eller är det bara estetiskt?! Har förstått att det kan vara väldigt dyrt att laga.
Det är en uppgraderad s60 – blir inte klok på om de har en milbegränsning på drivlinegarantin, eller var det bara rena 60 kWh-are?!
Tack för er visdom!
Ah, okejNEO skrev:Inga RWD blev uncorked. Hade tipsat om denna istället med garanti, FSD och lägre miltal.
https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7 ... edirect=no
Köpte en 75D innan sommaren som gått 9k mil men i övrigt liknande utrustning som detta objekt. Gav 495k på KvD. Att tänka på för bilar tillverkade 2016 är att de har ett designfel som gör att övre LED-listen för varselljuset till slut slocknar. Tesla tar i dagsläget 35k per strålkastare för att fixa detta (skojar inte). Kolla också upp om eMMC är fixat (4k att fixa) samt om handtagen är bytta (ung. 4k/handtag). Lycka till.sjumila skrev:Hjälp! Jag är spekulant på denna https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... e/89535912
Vad ska jag tänka på? Vad tycker ni är ett rimligt pris? Den verkar vara i väldigt fint skick Den har en sjysst wrap, och fälgarna och bromsoken är omlackerade. Lite kitschigt kanske, men rätt snyggt gjort. Nu har den gått 14k mil. Det ingår dessutom sommargummi och ett gäng olika laddsladdar/adaptrar. Den har varit inne hos tesla som cpo för ett gäng år sen, så finns en del att läsa om den på tesla scout: https://teslascout.com/view.php?vin=5YJ ... ring=miles
När jag sökte på VIN-numret såg jag även en tråd på teslamotorsclub (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2276227) där de spekulerade i om den kunde vara uncorked, trots tillverkad 2016-08, eftersom den stod listad som 4.6s 0-100km/h som cpo?! Kan det vara så att de gjort nåt med den när de hade den inne 2017-07 - 2017-10 för att faktiskt uncorka den, eller är det ett typo?
På ena framlampan har led-ögonbrynet bleknat – är det nåt som kan skapa strul på besiktningen, eller är det bara estetiskt?! Har förstått att det kan vara väldigt dyrt att laga.
Det är en uppgraderad s60 – blir inte klok på om de har en milbegränsning på drivlinegarantin, eller var det bara rena 60 kWh-are?!
Tack för er visdom!