Nya funktioner

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Nya funktioner

Inlägg av Bod »

I det gamla forumet har jag för mig att det fanns en tråd om funktioner som skulle vara kul att ha installerade i bilen. Jag hittar inte den nu, så jag startar en tråd om detta. Om moderatorn vet var den finns, får du gärna flytta inlägget till rätt plats.

Jag skulle vilja ha en funktion som visade stjärnhimlen ovanför bilen på 17 -tumsskärmen när man är ute åker på natten. Vi har beställt soltak, bla därför att ungarna (och jag) är intresserade astronomi och tycker om att titta på stjärnorna. Vore det inte toppen att ha en bild på 17 -tumsskärmen som visade stjärnhimlen ovanför och vilka stjärnor man såg. Det finns massor av appar där man håller sin platta, telefon eller dator i önskad riktning och får en bild och beskrivning vad man tittar på. Exempelvis vore Google Sky toppen för ändamålet. Apparna finns och informationen för apparna finns redan tillgängliga i bilen, så det borde inte kosta många ören att implementera.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Nya funktioner

Inlägg av Sofie »

Samt flightradar så att du kan se vart flygplanen är på väg ;)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Nya funktioner

Inlägg av Bod »

Strålande idé! :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nya funktioner

Inlägg av Kalle »

Sofie skrev:
Samt flightradar så att du kan se vart flygplanen är på väg ;)
Kolla om http://www.flightradar24.com/ funkar på webbläsaren i bilen.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Nya funktioner

Inlägg av Sofie »

Jag lyckades ej, försök gärna du och tala om hur jag skall lyckas, i mobilen fungerar det perfekt.
När du ändå sitter i din bil kan du passa på och ta reda på Hur jag ändrar från Aero fälgar till standard 19" i displayen.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nya funktioner

Inlägg av Kalle »

Jag önskar mig en mera "out there" funktion, som skulle ara otroligt coolt med de apparna föreslagna av tidigare talare.
En genomskinlig oled skärm i taket, så man kan se flygplans info projeserade på flygplan som flyger förbi, eller namn på planeter och stjärnor brevid de riktiga närr man tittar ut.

Önska kostar ingenting ;)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nya funktioner

Inlägg av Kalle »

Sofie skrev:
Jag lyckades ej, försök gärna du och tala om hur jag skall lyckas, i mobilen fungerar det perfekt.
När du ändå sitter i din bil kan du passa på och ta reda på Hur jag ändrar från Aero fälgar till standard 19" i displayen.
Ja har ingen tesla ennu :(
Måste bli klar med husbygget först, sen kan jag börja spara ihopa till en :)
Användarvisningsbild
fleijerstam
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 07 mar 2014 20:57
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Nya funktioner

Inlägg av fleijerstam »

Det stämmer att det fanns en sådan tråd. Jag startade den, men minns inte exakt när. Någon gång i december eller januari, efter att min Model S levererats. Finns det gamla forumet att hitta någonstans på hemsidan?
Skriv svar