60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 60 kWh uppgradering till 75 kWh nu 23500 kr

Inlägg av Bjelke »

fth skrev:
Det är ju förståeligt att dom inte erbjuder AP1 längre om det nu är så att avtalet med MobilEye inte tillåter det.

Att dom inte erbjuder 60-75 kWh är dock helt obegripligt.

Att dom inte gjorde en kampanj och informerade alla potentiella kunder innan dom tog bort alternativen är också helt obegripligt.

Skulle dom ha informerat ägarna till alla AP1- och 75 kWh-"kapabla" bilar att möjligheten inom kort skulle försvinna är jag övertygad om att en hyfsat stor andel skulle valt att uppgradera.

Ägde jag en bil där Tesla tagit bort möjligheten att uppgradera så skulle jag inte tveka att använda en tredjeparts-lösning om den fanns, oavsett vad Tesla skulle ha för åsikter om det.

/fth
Dom två första fetmarkerade är verkligen inte Tesla starka sida och har aldrig varit och verkar inte ens vara något dom
bryr sig ett dugg om, snarare tvärtom så att dom kan härja fritt
Den tredje fetmarkeringen har Tesla däremot gjort till en konstform och är nog branschledande och kanske
även imponerar på dom flesta andra branscher också... :evil:
Dom är lite som försäkringskassan, tycker en jävla massa och anser att alla regler och förordningar ska följas ordagrant,
men själva missköter dom i princip allt utan att behöva stå till svars eller ens bryr sig.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar