Chrome delete

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Chrome delete

Inlägg av HelectriC »

Verdi skrev:
HelectriC skrev:
tehjimos skrev:
Verdi skrev:
Legato skrev:

Den som det visste ;) Jag skulle också vilja veta. Har fått till det mesta bra på egen hand, men runt fönstren samt backspeglarna har jag än så länge gått bet på.
Alla som lägger på folie? Wrapzone?
Wrapzone gör inte Teslor med risk för att det kan bli dåligt
anses inte Wrapzone vara de vassaste inom folie i Sthlm? Konstigt att dom inte klarar det som så många andra betydligt mindre renommerade klarar utan problem.

De kanske är mer rädda om sitt varumärke? Om det inte blir bra och så frågar nån "j-var har du gjort det där? -Wrapzone...". Det är nog inte så jäkla bra om man strävar efter att ha fläckfritt rykte.
fast är man duktig, så får man ju till det? när t.o.m. betydligt mindre firmor klarar det utan problem. Ska man undvika allt som eventuellt kan leda till problem, så har man ju verkligen både hängslen och bälte. Jag har aldrig tyckt att en firma är dålig för att nåt går sönder. Intrycket av firman är hur de löser problem. Om man stöter ifrån sig och inte vill hjälpa kunden, DÅ tycker jag varumärket lider. Alla kan göra fel! Grym kundservice däremot kan skapa mycket bra relationer och bra renomme.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Chrome delete

Inlägg av Legato »

Egen dålig erfarenhet av Autostripe. Wrapzone är avknoppning därifrån och läst om folk som varit ordentligt missnöjda där också. Orkar inte med en sån runda till så gör det jag kan själv tills jag får höra om någon med typ motsvarande referenser inom folie som Rosenberg Inpol har gällande lackbehandling ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Chrome delete

Inlägg av Satellite65 »

Jag har oxo fått NEJ av wrapzone gällande chrome delete. De gör dock annat på teslor men inte just chrome delete, med svaret: det är svårt att få till det bra.
Det kan ju vara så att man måste lägga väldigt mycket tid för att få till det, och som vi alla vet, tid kostar :) men oavsett anledning så gör dom det helt enkelt inte.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 okt 2016 20:49
Ort: Oslo

Re: Chrome delete

Inlägg av ALDA »

Om du har Deep Blue Metallic TMS är mitt tips att foliera dörrhandtagen i bilens färg, blir sjukt snyggt! (indigo blue är färgkoden som ligger närmast).
Jag gjorde det i Oslo för en dryg tusenlapp, tog en halvtimme att göra jobbet. Vad tycks?
IMG_0344%5B1%5D.JPG
IMG_0343%5B1%5D.JPG
IMG_0339%5B1%5D.JPG
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Användarvisningsbild
MrLines
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 maj 2018 23:04
Ort: Eskilstuna

Re: Chrome delete

Inlägg av MrLines »

Riktigt snyggt Alda! Funderar på att göra samma sak med min.
Model S P85D
Använd gärna min refferal code för fri, obegränsad supercharging.
https://---
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Chrome delete

Inlägg av krabbe »

Någon som kan rekommendera firma till chrome delete och folieringen av fronten på en Model X
I Skåne
Om där är någon som har en vit model x som har gjort chrome delete, ser jag mycket gärna bilder :)
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Chrome delete

Inlägg av ellerstrom »

krabbe skrev:
Någon som kan rekommendera firma till chrome delete och folieringen av fronten på en Model X
I Skåne
Om där är någon som har en vit model x som har gjort chrome delete, ser jag mycket gärna bilder :)
Är också intresserad av detta och tyvärr har jag inte heller någon koll på vem man ska gå till. Finns färdigskurna bitar till allt utom listerna runt fönstren och backspeglarna (och det är dessa jag verkligen hade behövt en firma till, de andra kan jag nog fixa själv om inget alternativ finns). https://www.rpmtesla.com/collections/model-x-exterior
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Chrome delete

Inlägg av EnTraktor »

krabbe skrev:
Någon som kan rekommendera firma till chrome delete och folieringen av fronten på en Model X
I Skåne
Om där är någon som har en vit model x som har gjort chrome delete, ser jag mycket gärna bilder :)
@tehjimos har väl chromedelete på sin X
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
S P85
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 maj 2022 00:26

Re: Chrome delete

Inlägg av S P85 »

Ska man foliera T loggorna oxå när man gör en chrome delete? Någon som gjort det blir det bra även fälg-emblemen. Funderar på att foliera de i rött..
Skriv svar