total bredd Tesla model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

fmagnusson
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 nov 2019 10:30

total bredd Tesla model X

Inlägg av fmagnusson »

Hej,
Någon som vet den maximala bredden på en X när framdörrarna är öppna? Jag är sugen på en men jag vet inte om jag vill skrapa dörrarna mot vår tegelvägg eller mot staketet. Vi har en ganska smal garageuppfart. Speciellt om dörrarna öppnas elektriskt så vill man ju helst att sensorerna ska känna av tegelväggen och inte mosa i i teglet.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: total bredd Tesla model X

Inlägg av olarsson »

fmagnusson skrev:
Hej,
Någon som vet den maximala bredden på en X när framdörrarna är öppna? Jag är sugen på en men jag vet inte om jag vill skrapa dörrarna mot vår tegelvägg eller mot staketet. Vi har en ganska smal garageuppfart. Speciellt om dörrarna öppnas elektriskt så vill man ju helst att sensorerna ska känna av tegelväggen och inte mosa i i teglet.


Den kommer att känna av väggarna, inga problem. Det är när det blåser lite man får vara uppmärksam, får vinden tag i dörren orkar den inte hålla emot och man vänjer sig med tiden av med att hålla i dörren själv...
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: total bredd Tesla model X

Inlägg av Teslared »

Om du menar absolut max öppning så får du lägga till typ 100 cm på vardera sidan. Då jag öppnar med trycket och det är fritt för dörren så är motsvarande 80 cm. Om det är något i vägen så öppnar sig dörren mycket mindre.
Skriv svar