Wifi

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Wifi

Inlägg av Shven »

Det finns en sak som jag inte tycker om och det är betala flera fasta kostnader. Har en MX där det start dags att själv betala ett abonnemang på nätuppkoppling. Nu tillhör jag den åldern som inte är jättebra på elektronik.
Det jag skulle önska är att mobiltetefonen skulle kunna aktivt sända ut wi-fi-signaler som Teslan skulle kunna ta emot och så skulle man inte behöva prenumerera på Teslas uppkoppling. Så min fråga är om det finns någon mobil som sänder wifi? Men det kan kanske inte ersätta näruppkoppling?
Alternativet hade ju varit om wifi skulle kunna ersättas med bluetooth för den kopplingen finns.
Kanske lite dum fråga men jag är övertygad om att det finns många som kan förklara.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1777
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Wifi

Inlägg av tor-ake »

Alla moderna smartphones kan detta. På android heter det "trådlös surfzon" och aktiveras från inställningarna. Vad heter det på iphone?

Jag använder detta hela tiden, det lite irriterande är att man måste reaktivera bilens wifi varje gång man lägger i drive, men sedan sköter det sig själv.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Wifi

Inlägg av heldiggrisen »

tor-ake skrev:
Alla moderna smartphones kan detta. På android heter det "trådlös surfzon" och aktiveras från inställningarna. Vad heter det på iphone?

Jag använder detta hela tiden, det lite irriterande är att man måste reaktivera bilens wifi varje gång man lägger i drive, men sedan sköter det sig själv.
iOS14: inställningar>internetdelning>tillåt att andra ansluter:till
Möjlighet att ändra lösenord finns strax under från/till switch
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Wifi

Inlägg av heldiggrisen »

Sen är det inte enbart Wi-Fi som försvinner, satellitkartan på navigatorn och kanske något annat går också bort.
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 466
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Re: Wifi

Inlägg av John Galt »

"mobil hotspot" på Samsung.
Skriv svar