Garantier och däck

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Oscar6003
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 okt 2019 09:33

Garantier och däck

Inlägg av Oscar6003 »

Hej.
Jag har två frågor:

1. Den list i plast som går under båda dörrarna på bilen börjar släppa. Ska de kunna bytas kostnadsfritt på garantin, bilen är uttagen dec 2019?

2. Jag TROR att de däck jag har kallas för tvåfärgade Slipstream, de är svarta längst in mot däcket. Nu har den svarat färgen börjat flagna bort. Samma fråga som ovan, bör det gå på bilens garanti eller är det annan garanti på däcken om ens någon?

Tack för er hjälp!

Oscar
05FFF193-C812-4FA4-A743-F76FDBCC318B.jpeg
image.jpg
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Garantier och däck

Inlägg av spacecoin »

Oscar6003 skrev:
Hej.
Jag har två frågor:
1. Den list i plast som går under båda dörrarna på bilen börjar släppa. Ska de kunna bytas kostnadsfritt på garantin, bilen är uttagen dec 2019?
2. Jag TROR att de däck jag har kallas för tvåfärgade Slipstream, de är svarta längst in mot däcket. Nu har den svarat färgen börjat flagna bort. Samma fråga som ovan, bör det gå på bilens garanti eller är det annan garanti på däcken om ens någon?
Plastlisterna släppte på min Raven (sept 2019) efter ett par månader på bägge sidor och det var ett garantiärende. Jag ser ingen anledning till varför det skulle vara annorlunda för dig. Dom limmade dit mina igen med riktigt lim istf låtsas-limmet från USA...

Fälgarna är jag osäker på. Jag tror inte det är ett garantiärende. Där kan dom ju skylla på slitage (och ha rätt i det). Du kan till exempel ha kört över ett gupp i för hög hastighet.
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 maj 2019 21:24
Ort: Järfälla

Re: Garantier och däck

Inlägg av Hjortis »

Oscar6003 skrev:
Hej.
Jag har två frågor:

1. Den list i plast som går under båda dörrarna på bilen börjar släppa. Ska de kunna bytas kostnadsfritt på garantin, bilen är uttagen dec 2019?

2. Jag TROR att de däck jag har kallas för tvåfärgade Slipstream, de är svarta längst in mot däcket. Nu har den svarat färgen börjat flagna bort. Samma fråga som ovan, bör det gå på bilens garanti eller är det annan garanti på däcken om ens någon?

Tack för er hjälp!

Oscar
1: Ja, bilen är inom garanti.
2: Troligtvis inte.

/Hjortis
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Garantier och däck

Inlägg av taliz »

Däck och fälg utsätts för mkt och brukar inte täckas av garanti.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Oscar6003
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 okt 2019 09:33

Re: Garantier och däck

Inlägg av Oscar6003 »

Tack för era svar!
Skriv svar