Teslalös för första ggn på 6 år...

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Pontus »

OfarligTesla skrev:
Pontus skrev:
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Polestar har varit väldigt sugna på att ha mig som kund, BMW var rätt på nu också trots att det skulle vara 14 månaders väntetid, fick rabatt utan att be om det och de ville följa upp i efterhand osv. Mercedes var helt ointresserade av att sälja bil märkte jag, Hyundai och Kia likaså.
Mercedes var väl typ helt neutrala men med ett litet plus på att dom erbjöd sig att låna ut bilen över natten. VW ligger högt upp på listan delvis på grunda av rent otrevliga erfarenheter med en tidigare bil.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Leo »

Kanske Polestar 3 kan vara nästa bil?
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Berguv
Inlägg: 108
Blev medlem: 16 mar 2022 08:45

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Berguv »

Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Pontus »

Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av spacecoin »

Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av holden »

spacecoin skrev:
Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Audi e-tron GT är ju mycket snyggare, i grunden samma bil dessutom. Men Porsche är ju högre status om det är det man prioriterar.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

holden skrev:
spacecoin skrev:
Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Audi e-tron GT är ju mycket snyggare, i grunden samma bil dessutom. Men Porsche är ju högre status om det är det man prioriterar.
Nä, fronten på Audin är lite knepig.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av holden »

Ja, audis plastiga fronter är deras akilleshäl designmässigt. Resten av bilen är snyggare än Taycan IMO.
Senast redigerad av holden, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Niclas »

Audi etron Gt är den enda audin jag nånsin tycker är snygg. Faktiskt tycker jag den ser eintigt fin ut, bättre än model s.
Taycan ser ut som fan.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Dafro »

Niclas skrev:
Audi etron Gt är den enda audin jag nånsin tycker är snygg. Faktiskt tycker jag den ser eintigt fin ut, bättre än model s.
Taycan ser ut som fan.
Och öven invändigt har jag svårt för Porsche, men visst ska vi vara kritiska så börjar ju GT kännas lite icke uppdaterad invändigt.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

holden skrev:
Ja, audis plastiga fronter är deras akilleshäl designmässigt. Resten av bilen är snyggare än Taycan IMO.
Ja Audin är lite muskulösare. Porschen ser ut som en Porsche. Understated.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10126
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

Pontus skrev:
Legato skrev:
jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Tror mycket beror på vad man prioriterar. Tesla var överlägset smidigast att äga och köra långt med, nu tycker jag skillnaderna är små på det området.

Tycker fortfarande Tesla är roligast med bäst prestanda och har bäst mjukvara och "helhet" men tycker de andra erbjuder mycket annat som blivit viktigare för mig med åren. Kvalitetskänsla, tyst kupé, säljare/service som ändå visar att de vill ha en som kund, generösa rabatter, design (både invändigt och utvändigt), massor av mer utrustningsalternativ (även om jag hatar konfigurerandet).

För mig är även "känslan" viktig. För några år sedan såg jag Tesla som David som jobbade för att förändra världen till det bättre. Nu känns det snarare som Goliath som bara är ett av alla gigantiska vinstmaximerande bolag.
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Haft väldigt bra köpupplevelse på alla tre icke-Teslorna faktiskt. Honda, Autopunkten Enskede
Audi, Lecab Karlstad
Cupra, Olofsson Bil Haninge.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MartinG »

Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Jag ska byta min Model X PDL 2016 mot en Plaid X som enligt senaste info ska komma i början av 2023. Vet du (eller någon annan) hur det fungerar med inbyte i Sverige? Enklast vore om Tesla ville ta hand om min gamla X - som vi har älskat - och ge mig ett ok pris på den så man slapp hantera försäljningen själv. Det är inte så viktigt för mig att få absolut bästa pris men jag vill gärna slippa allt stök.

(Om någon här är intresserad - och det inte bryter mot någon forumregel - går det också bra att höra av sig. Den har bara gått ca 1000 mil per år och har gratis supercharging. Kan sälja den i höst då jag mest anänder den på sommaren.)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av taliz »

MartinG skrev:
Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Jag ska byta min Model X PDL 2016 mot en Plaid X som enligt senaste info ska komma i början av 2023. Vet du (eller någon annan) hur det fungerar med inbyte i Sverige? Enklast vore om Tesla ville ta hand om min gamla X - som vi har älskat - och ge mig ett ok pris på den så man slapp hantera försäljningen själv. Det är inte så viktigt för mig att få absolut bästa pris men jag vill gärna slippa allt stök.

(Om någon här är intresserad - och det inte bryter mot någon forumregel - går det också bra att höra av sig. Den har bara gått ca 1000 mil per år och har gratis supercharging. Kan sälja den i höst då jag mest anänder den på sommaren.)
Surfa in på fordonsbolaget, riddermark och Carla och fyll i regnr etc så får du bud. Troligen betydligt bättte än tesla. De betalar direkt och hämtar i hela landet. Mkt smidigt, gjorde det själv nyss.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MartinG »

taliz skrev:
MartinG skrev:
Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Jag ska byta min Model X PDL 2016 mot en Plaid X som enligt senaste info ska komma i början av 2023. Vet du (eller någon annan) hur det fungerar med inbyte i Sverige? Enklast vore om Tesla ville ta hand om min gamla X - som vi har älskat - och ge mig ett ok pris på den så man slapp hantera försäljningen själv. Det är inte så viktigt för mig att få absolut bästa pris men jag vill gärna slippa allt stök.

(Om någon här är intresserad - och det inte bryter mot någon forumregel - går det också bra att höra av sig. Den har bara gått ca 1000 mil per år och har gratis supercharging. Kan sälja den i höst då jag mest anänder den på sommaren.)
Surfa in på fordonsbolaget, riddermark och Carla och fyll i regnr etc så får du bud. Troligen betydligt bättte än tesla. De betalar direkt och hämtar i hela landet. Mkt smidigt, gjorde det själv nyss.
Tack, ska definitivt testa.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av kenjon »

kvd.se är också enkelt, även om svårare att veta vad man får.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10126
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

kenjon skrev:
kvd.se är också enkelt, även om svårare att veta vad man får.
KVD köper numera in bilar för eget lager också. För min del betalade de klart sämre än övriga dock (men ändå ett rimligt bud).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av jonasl »

Som sagt, det är väldigt friktionsfritt att sälja till någon av de stora. Pengarna på kontot när de hämtar bilen om man har någon av bankerna de jobbar med direkt, annars dagen efter.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MartinG »

MWall skrev:
Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Jag har fått bud från Carla och Fordonsbolaget. Skillnaden var ca 4% vilket i kronor blir rätt stor skillnad. Fordonsbolaget erbjöd högst pris. Ska även kolla med Tesla, kanske allra enklast att gå med dem om skillnaden inte är alltför stor. Kanske bäst att kolla m Riddermark också.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

MartinG skrev:
MWall skrev:
Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Jag har fått bud från Carla och Fordonsbolaget. Skillnaden var ca 4% vilket i kronor blir rätt stor skillnad. Fordonsbolaget erbjöd högst pris. Ska även kolla med Tesla, kanske allra enklast att gå med dem om skillnaden inte är alltför stor. Kanske bäst att kolla m Riddermark också.

Jag gissar att Carla bjuder bättre än Fordonsbolaget, som är de som bjudit klart sämst på både min i3 och min Model S. :)
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Fredrik j »

Pontus skrev:
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Taktiken är att inte handla i stora städer utan i någon närliggande småstad. Gärna familjeägd återförsäljare. Dom har verkligen inte råd att larva sig med någon kund.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MartinG »

MWall skrev:
MartinG skrev:
MWall skrev:
Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Jag har fått bud från Carla och Fordonsbolaget. Skillnaden var ca 4% vilket i kronor blir rätt stor skillnad. Fordonsbolaget erbjöd högst pris. Ska även kolla med Tesla, kanske allra enklast att gå med dem om skillnaden inte är alltför stor. Kanske bäst att kolla m Riddermark också.

Jag gissar att Carla bjuder bättre än Fordonsbolaget, som är de som bjudit klart sämst på både min i3 och min Model S. :)
Ja, men den här gången var det alltså tvärtom. Kanske Fordonsbolaget anpassat sina inköpspriser om de tappat många affärer.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

MartinG skrev:
MWall skrev:
MartinG skrev:
MWall skrev:
Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Jag har fått bud från Carla och Fordonsbolaget. Skillnaden var ca 4% vilket i kronor blir rätt stor skillnad. Fordonsbolaget erbjöd högst pris. Ska även kolla med Tesla, kanske allra enklast att gå med dem om skillnaden inte är alltför stor. Kanske bäst att kolla m Riddermark också.

Jag gissar att Carla bjuder bättre än Fordonsbolaget, som är de som bjudit klart sämst på både min i3 och min Model S. :)
Ja, men den här gången var det alltså tvärtom. Kanske Fordonsbolaget anpassat sina inköpspriser om de tappat många affärer.

Det var det värsta! :)

Har du hört med Riddermark? De har varit klart bäst hittills. Daalbil som Legato tipsade om bjöd också bra men jag gillade inte riktigt han som ringde upp. Var lite "sista priset kompis" över honom. Lite för påflugen på nåt vis.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Dafro »

MWall skrev:
MartinG skrev:
MWall skrev:
MartinG skrev:
MWall skrev:
Carla köper bara in bilar under 10 tusen mil och Fordonsbolaget har sin gräns vid 14 tusen mil. Så har bilen gått långt får man sätta sitt hopp till Riddermark (av de där 3 iaf).
Jag har fått bud från Carla och Fordonsbolaget. Skillnaden var ca 4% vilket i kronor blir rätt stor skillnad. Fordonsbolaget erbjöd högst pris. Ska även kolla med Tesla, kanske allra enklast att gå med dem om skillnaden inte är alltför stor. Kanske bäst att kolla m Riddermark också.

Jag gissar att Carla bjuder bättre än Fordonsbolaget, som är de som bjudit klart sämst på både min i3 och min Model S. :)
Ja, men den här gången var det alltså tvärtom. Kanske Fordonsbolaget anpassat sina inköpspriser om de tappat många affärer.

Det var det värsta! :)

Har du hört med Riddermark? De har varit klart bäst hittills. Daalbil som Legato tipsade om bjöd också bra men jag gillade inte riktigt han som ringde upp. Var lite "sista priset kompis" över honom. Lite för påflugen på nåt vis.
Så var han från riddermark som skulle köpa svärmors gamla bilmode lät inte somnat var över 18, inget fel i det men var för påstridig för farbror. Det blev till en lokal handlare.
27,8 kWp solceller
Skriv svar