Leverans Plaid

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
T-Star
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 dec 2018 10:08

Leverans Plaid

Inlägg av T-Star »

Hittade ingen vettig tråd om leveranserna av MX Plaid nu i höst (förhoppningsvis)

Jag har Nov-22 till Feb-23 som leverans. Vad har ni andra?

Kan man se vilken båt bilarna är på?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tellus »

S PLAID, varit denna text flera månader nu:
Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leverans Plaid

Inlägg av danni »

Jag fick ett mail i augusti där de gissade på leverans november-december. Nu står det december-februari i MyTesla, men när jag pratat med Tesla har det låtit på dem som om jag borde kunna förvänta mig att få bilen i år. Om första båten med S/X Plaid ska anlända i Europa i november så borde vi börja se VIN-nummer tilldelas inom någon månad skulle jag tippa på.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tars »

danni skrev:
Jag fick ett mail i augusti där de gissade på leverans november-december. Nu står det december-februari i MyTesla, men när jag pratat med Tesla har det låtit på dem som om jag borde kunna förvänta mig att få bilen i år. Om första båten med S/X Plaid ska anlända i Europa i november så borde vi börja se VIN-nummer tilldelas inom någon månad skulle jag tippa på.
Bild
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Frippanecci »

Har också fått november som indikation - om jag nu inte byter med någon som har en X på beställning, vilket vore det bästa.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Leverans Plaid

Inlägg av SR-71-BlackBird »

S Plaid: Står Dec-Feb i mitt konto.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
T-Star
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 dec 2018 10:08

Re: Leverans Plaid

Inlägg av T-Star »

It's happening!

Tesla ringde igår och undrade om min kropp var redo för leverans i December!! :-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leverans Plaid

Inlägg av danni »

Det är då fan vad samtal ni får! Vem ska man hota för att få sån VIP-status hos Tesla?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tellus »

Kan det vara färger och inredningsalternativ som avgör om man får leverans tidigt?
S Grå/beige, inte hört något
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
T-Star
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 dec 2018 10:08

Re: Leverans Plaid

Inlägg av T-Star »

Model X, Grå/Svart här.

Tror mer det handlar om matchning än om VIP-status. :-)

Du om ngn borde väl vara VIP Danni. ;-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leverans Plaid

Inlägg av danni »

T-Star skrev:
Model X, Grå/Svart här.

Tror mer det handlar om matchning än om VIP-status. :-)

Du om ngn borde väl vara VIP Danni. ;-)
Hehe, ja, jag skämtar lite. Kan handla om matchning. Men också om leveransplats. Antar att de försöker planera in hur många lastbilar som ska till vilken leveransplats. Jag har beställt en X Plaid med grå exteriör och vit interiör.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tars »

danni skrev:
T-Star skrev:
Model X, Grå/Svart här.

Tror mer det handlar om matchning än om VIP-status. :-)

Du om ngn borde väl vara VIP Danni. ;-)
Hehe, ja, jag skämtar lite. Kan handla om matchning. Men också om leveransplats. Antar att de försöker planera in hur många lastbilar som ska till vilken leveransplats. Jag har beställt en X Plaid med grå exteriör och vit interiör.
Samma som mig! Du kommer säkert få samtal snart.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Frippanecci »

Tolkade en dialog jag hade med dom att det är en förberedelse inför förberedelsen - dvs inget som säger att det är nära.

Mer att har ni tid över - ring och kolla så att dom som beställde för 2 år sedan fortfarande lever. :lol:
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leverans Plaid

Inlägg av danni »

När jag tänker efter så fick jag ett samtal för ett ganska bra tag sen, men det var för att bekräfta beställningen och att jag går med på sexsitsig spec istället för sjusitsig. Men kanske skippar de att ringa mig i den här omgången eftersom de redan pratat med mig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Bjelke »

danni skrev:
När jag tänker efter så fick jag ett samtal för ett ganska bra tag sen, men det var för att bekräfta beställningen och att jag går med på sexsitsig spec istället för sjusitsig. Men kanske skippar de att ringa mig i den här omgången eftersom de redan pratat med mig.
Dom är väl rädd för att du ska fråga om vissa 2 andra bilar :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Legato »

Har inte fått samtal om varken X eller S ännu.

Är det utrustning som avgör så borde jag fått ett samtal på ena av dem kan man tycka då Xen inte har någon extrautrustning överhuvudtaget medan Sen är maxad :)

Har dock fått samtal om X tidigare för att bekräfta 6-säteskonfigurationen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tenk »

Ja nu börjar det närma sig - bytte nyligen från Model X LR till Plaid på min jan 21 beställning för att få årets förmånsvärde och parkeringssensorer.... Annars får jag väl svära i kyrkan och vara tveksam till att Plaid är bättre :roll:
Hoppas stenhårt på leverans i år!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Leverans Plaid

Inlägg av kalle_sala »

Fick samtal idag från Tesla (andra samtalet, fick ett tidigare gällande 7 -> 6 säten samt vinterdäck).
Dom ville kolla så att allt stämde inför leverans som skulle ske antingen vecka 49, 50 eller 51.

Kunde givetvis inte säga om jag skulle få min dessa veckor, och om jag inte får bilen då så skulle jag istället rikta in mig på slutet Q1 istället.
Skulle få notifiering (ett mail eller SMS?) cirka 3 veckor innan leverans gällande betalning osv. och då logga in på mitt Teslakonto för vidare instruktioner.

Så alltså v46-49 får man gå och hoppas att man får notifieringen om leverans i första batchen då.

OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Legato »

kalle_sala skrev:
Fick samtal idag från Tesla (andra samtalet, fick ett tidigare gällande 7 -> 6 säten samt vinterdäck).
Dom ville kolla så att allt stämde inför leverans som skulle ske antingen vecka 49, 50 eller 51.

Kunde givetvis inte säga om jag skulle få min dessa veckor, och om jag inte får bilen då så skulle jag istället rikta in mig på slutet Q1 istället.
Skulle få notifiering (ett mail eller SMS?) cirka 3 veckor innan leverans gällande betalning osv. och då logga in på mitt Teslakonto för vidare instruktioner.

Så alltså v46-49 får man gå och hoppas att man får notifieringen om leverans i första batchen då.

OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Skulle gissa att båten tar en massa 3/Y också, samt leveranser till andra länder, åtminstone Norge. Trots det skulle jag ändå gissa att de skeppar över alla som är aktuella för leverans nu så de får ut maximalt under Q4 & 2022.

Fick också samtalet nyss och fick lite info som var ny för mig:
* De kräver beslut senast nästa vecka. Vill man skjuta på leveransen får man nya prislistan (dvs i praktiken omöjligt att skjuta på leverans).
* Man kan fortfarande ändra sin konfiguration "fritt" utan att bli av med det lägre priset.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Leverans Plaid

Inlägg av SwedishAdvocate »

Legato skrev:
kalle_sala skrev:
.../ OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Skulle gissa att båten tar en massa 3/Y också /...
Levereras det 3/Y från Nordamerika till Europa? Det är i så fall nyheter för mig. Trodde alla 3 kom från Kina. Och att alla Y kom från Berlin/Kina...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Pontus »

Legato skrev:
kalle_sala skrev:
Fick samtal idag från Tesla (andra samtalet, fick ett tidigare gällande 7 -> 6 säten samt vinterdäck).
Dom ville kolla så att allt stämde inför leverans som skulle ske antingen vecka 49, 50 eller 51.

Kunde givetvis inte säga om jag skulle få min dessa veckor, och om jag inte får bilen då så skulle jag istället rikta in mig på slutet Q1 istället.
Skulle få notifiering (ett mail eller SMS?) cirka 3 veckor innan leverans gällande betalning osv. och då logga in på mitt Teslakonto för vidare instruktioner.

Så alltså v46-49 får man gå och hoppas att man får notifieringen om leverans i första batchen då.

OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Skulle gissa att båten tar en massa 3/Y också, samt leveranser till andra länder, åtminstone Norge. Trots det skulle jag ändå gissa att de skeppar över alla som är aktuella för leverans nu så de får ut maximalt under Q4 & 2022.

Fick också samtalet nyss och fick lite info som var ny för mig:
* De kräver beslut senast nästa vecka. Vill man skjuta på leveransen får man nya prislistan (dvs i praktiken omöjligt att skjuta på leverans).
* Man kan fortfarande ändra sin konfiguration "fritt" utan att bli av med det lägre priset.
Låter märkligt eller omöjligt att kunna ändra nu och få den i år. Men kanske dom menar att om man ändrar nu får man behålla priset och få leverans i slutet av Q1?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Legato »

SwedishAdvocate skrev:
Legato skrev:
kalle_sala skrev:
.../ OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Skulle gissa att båten tar en massa 3/Y också /...
Levereras det 3/Y från Nordamerika till Europa? Det är i så fall nyheter för mig. Trodde alla 3 kom från Kina. Och att alla Y kom från Berlin/Kina...
Helt riktigt. Är för trött :roll:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Legato »

Pontus skrev:
Legato skrev:
kalle_sala skrev:
Fick samtal idag från Tesla (andra samtalet, fick ett tidigare gällande 7 -> 6 säten samt vinterdäck).
Dom ville kolla så att allt stämde inför leverans som skulle ske antingen vecka 49, 50 eller 51.

Kunde givetvis inte säga om jag skulle få min dessa veckor, och om jag inte får bilen då så skulle jag istället rikta in mig på slutet Q1 istället.
Skulle få notifiering (ett mail eller SMS?) cirka 3 veckor innan leverans gällande betalning osv. och då logga in på mitt Teslakonto för vidare instruktioner.

Så alltså v46-49 får man gå och hoppas att man får notifieringen om leverans i första batchen då.

OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Skulle gissa att båten tar en massa 3/Y också, samt leveranser till andra länder, åtminstone Norge. Trots det skulle jag ändå gissa att de skeppar över alla som är aktuella för leverans nu så de får ut maximalt under Q4 & 2022.

Fick också samtalet nyss och fick lite info som var ny för mig:
* De kräver beslut senast nästa vecka. Vill man skjuta på leveransen får man nya prislistan (dvs i praktiken omöjligt att skjuta på leverans).
* Man kan fortfarande ändra sin konfiguration "fritt" utan att bli av med det lägre priset.
Låter märkligt eller omöjligt att kunna ändra nu och få den i år. Men kanske dom menar att om man ändrar nu får man behålla priset och få leverans i slutet av Q1?
Varför tror du det? Båtarna har ju inte gått och inga bilar har ännu matchas.

Det hade dock varit bra för mig som egentligen hellre tar bilen i slutet av Q1. Kanske skulle ändra konfigen lite för en möjligt ökad chans för senare leverans :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Leverans Plaid

Inlägg av Tenk »

kalle_sala skrev:
Fick samtal idag från Tesla (andra samtalet, fick ett tidigare gällande 7 -> 6 säten samt vinterdäck).
Dom ville kolla så att allt stämde inför leverans som skulle ske antingen vecka 49, 50 eller 51.

Kunde givetvis inte säga om jag skulle få min dessa veckor, och om jag inte får bilen då så skulle jag istället rikta in mig på slutet Q1 istället.
Skulle få notifiering (ett mail eller SMS?) cirka 3 veckor innan leverans gällande betalning osv. och då logga in på mitt Teslakonto för vidare instruktioner.

Så alltså v46-49 får man gå och hoppas att man får notifieringen om leverans i första batchen då.

OT: Hur många bilar får det plats på en sådan där atlantfärja vs hur många är det som egentligen har beställt Plaid i Sverige? känns ju som att alla som beställt Plaid i Sverige borde få dom samtidigt, eller tänker jag fel?
Jag har fått möjlighet att fylla i finansiering mm, det syns bara ibland om jag loggar in på kontot via dator men alltid via mobilen. Så ett tips är att testa via mobilen.
Eller nu vill de tom ha betalt, känns lite väl tidigt :shock:
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Leverans Plaid

Inlägg av swegarm »

kalle_sala skrev:
Fick samtal
Det hade dock varit bra för mig som egentligen hellre tar bilen i slutet av Q1. Kanske skulle ändra konfigen lite för en möjligt ökad chans för senare leverans :D

Men man kan inte byta från LR-Plaid väll?
Skriv svar