Baksäte fastnat nerfällt

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Baksäte fastnat nerfällt

Inlägg av fimpen »

Hej


Fortsätter på den här tråden, fastnar för mig har dock den högra (det ensamma sätet) stolen i mittre sätesraden som fastnat i halv-läget, dvs ca 35 grader framåt, som det ska gå till när en vill kliva in längst bak. Krånglade ett tag först och ringde sedan road-side assistance, deras enda tips var hård reset och annars SC. Reset gav inget så jag började lirka och trycka och efter en bra stund lossnade det. Glad för det provade jag att fälla sätet, men då fastnade det igen.... bannande mig själv för att ha testat försökte jag nu göra om den manöver jag gjorde när det lossnade, men det gick inte alls... först efter en halvtimmes lirkande, med lite pauser för att fundera, fick jag loss det igen. vågar inte prova igen. Nu har jag bokat tid på SC men har 20 mil dit så det är inte så kul.

Visningsbil som jag hämtade för två veckor sedan... inte så roligt, och grymt pinsamt att stå och krångla med detta bland folk som redan tycker dörrarna är löjliga, och flinar åt en för att stolarna fastnat...

Har inte läst om detta på forumet så förhoppningsvis är det inte något supervanligt problem...

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
NinjaNiklas

Re: Baksäte fastnat nerfällt

Inlägg av NinjaNiklas »

Jag hade samma problem på min tredje rad efter att jag hämtade ut bilen. Vinterdäcken låg i bilen så jag kunde ju inte ens inspektera under leveransen.

De löste det väldigt snabbt dock.

Jag fick höra att en kabel ej satt i ordentligt, men tittade inte speciellt mycket på det mer. De har funkat där efter.

Jag tror jag satt i väntrummet på sc i typ tio minuter medans de körde in å ut bilen.
Skriv svar