Vindrutetorkare, vart köpa?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Vindrutetorkare, vart köpa?

Inlägg av fth »

alexanderthor skrev:
Finns det möjlighet att få länken där du köpt dina utbytesgummin. För $3 kan man ju köpa ett par extra så att man klarar sig under vintern! Vore mycket uppskattat!
Absolut, dom här beställde jag:
https://www.aliexpress.com/item/3280906 ... 4c4dnOBS06

men liknande finns på ebay, amazon, wish, etc.

Jag kan rapportera att mina moddade torkare funkar utmärkt, min något ovetenskapliga slutsats är att dom faktiskt fungerar bättre än original ;)

Jag har två uppsättningar "stommar" eftersom jag bad SC lägga in dom gamla i bilen bär dom bytte en gång, så jag tänker aldrig köpa hela torkare igen.

Det känns ju rätt idiotiskt att slänga ett halvt kilo fullt fungerande och intrikat sammansatt plast och metall som kostar flera hundra kronor, bara för att 1/10mm gummi längst fram har blivit lite krokigt :roll:

Det här borde förstås vara standard, att man enkelt kan byta ut själva slitdelen, men tillverkarna verkar (av förklarliga skäl) medvetet försvåra detta. Det är som sagt inte helt trivialt att plocka isär torkaren första gången innan man har kommit på principen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vindrutetorkare, vart köpa?

Inlägg av Bjelke »

Om någon köper hem så ta gärna hem lite extra så köper jag av er och testar själv också! :)
Edit: jag hade en Tojåta Previa förut och den hade denna typ av blad original, typ 65cm blad men bara nån tia för att byta gummit :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Vindrutetorkare, vart köpa?

Inlägg av [JM] »

Nån som vet vilken längd bladen har? Får väl mäta ikväll när man kommer hem annars.
Edit: på X:en alltså
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Vindrutetorkare, vart köpa?

Inlägg av fth »

[JM] skrev:
Nån som vet vilken längd bladen har? Får väl mäta ikväll när man kommer hem annars.
Edit: på X:en alltså
Jag beställde 28" (längsta) och kapade till rätt längd vid montering, prisskillnaden var minimal.

De säljs i par, så det mest miljövänliga är väl iofs att mäta höger och vänster torkare och beställa ett par i respektive rätt längd.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar