Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

TomNg
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2019 15:18

Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av TomNg »

Hej!
Den funktionen som heter "Schedule Service" i min Tesla appen försvann i torsdag förra veckan. Jag hade testat logga ut och in, avinstallera och installera om appen.. Det gick inte :( Jag har kontaktat med SC i Mölndal men fick inte ens svar.
Jag undrar om någon här har haft samma problem som jag har nu? Hur kan vi nå SC om appen finns inte "Schedule Service"? Kunde inte nå dem via telefon utan måste åka till SC för att få prata med någon där!
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Svenssons »

Det finns ju alltid bokning på hemsidan också. Logga in på ditt konto på Tesla och välj Hantera på din bil. Märkligt att alternativet är borta i din telefon dock, är inte det i min.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
TomNg
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2019 15:18

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av TomNg »

Tack för ditt svar! Men i hemsida finns det inte heller alternativ som jag kan boka tid på SC.
Var ligger det i hemsidan på ditt?
Screenshot_20190910-011541_Chrome.jpg
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Jojo »

Jag lider med Dig, rejält hopplöst nuförtiden. Haft samma bekymmer för några veckor sedan. Då gav jag upp och åkte direkt till Mölndal och då fixade de problemet 'en passant'. Supertrevlig personal där, precis som hela tiden, men appen och det nya systemet är väl kasst :evil: .
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av TechNerd »

Jag hade en bokning som försvann, så jag gjorde en ny där jag skrev att den bokningen var borta?
Inom någon timme ringde de och bad om ursäkt, de ligger mellan två system nu och är tydligen lite kaos.
De hade dock koll på första bokningen, bara jag som inte såg.

Men allt löste sig kanon när de ringde, sköt fram tiden så de kunde byta till vinterdäck samtidigt.

Men hjälper ju inte dig när det inte ens syns?
Maila till en annan på det SC som du vill till så lär de höra av sig snabbt.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Svenssons »

Märkligt...

Så här ser det ut i webbläsaren på datorn för mig:
boka.png
Samma i webbläsaren på telefon fast på höjd då istället.

Adressen dit är nedan fast byt ut ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ mit ditt "krypterade" VIN som du ser i adressfältet när du är inne på din sida:

https://schedule.tesla.com/se/sv/servic ... ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av HerrNilsson »

För mig är Boka service borta för X:n men finns kvar för Mode 3:n. Skedde också i torsdags. Så verkar ju ligga i olika system, ja.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
TomNg
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2019 15:18

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av TomNg »

Svenssons skrev:
Märkligt...

Så här ser det ut i webbläsaren på datorn för mig:
boka.png
Samma i webbläsaren på telefon fast på höjd då istället.

Adressen dit är nedan fast byt ut ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ mit ditt "krypterade" VIN som du ser i adressfältet när du är inne på din sida:

https://schedule.tesla.com/se/sv/servic ... ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Tack! Men det syns tyvärr inte samma på min. Det fanns inte "Boka Service" alternativ. Jag fick svar igår från SC i Mölndal (Tack så mycket Calle som jobbar på SC i Mölndal att han svarade mig! Även kunde han inte hjälpa mig detta) att jag behöver kontakta deras support via formuläret på hemsidan. Det gjorde jag redan i torsdags förra veckan, men fick inte ens svar. Vet inte vad jag ska göra nu!??? Tesla har bra bilar men tyvärr inte på kundsupport.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Svenssons »

TomNg skrev:
Svenssons skrev:
Märkligt...

Så här ser det ut i webbläsaren på datorn för mig:
boka.png
Samma i webbläsaren på telefon fast på höjd då istället.

Adressen dit är nedan fast byt ut ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ mit ditt "krypterade" VIN som du ser i adressfältet när du är inne på din sida:

https://schedule.tesla.com/se/sv/servic ... ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Tack! Men det syns tyvärr inte samma på min. Det fanns inte "Boka Service" alternativ. Jag fick svar igår från SC i Mölndal (Tack så mycket Calle som jobbar på SC i Mölndal att han svarade mig! Även kunde han inte hjälpa mig detta) att jag behöver kontakta deras support via formuläret på hemsidan. Det gjorde jag redan i torsdags förra veckan, men fick inte ens svar. Vet inte vad jag ska göra nu!??? Tesla har bra bilar men tyvärr inte på kundsupport.
Har du testat länken efter att byta ut ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ mot det krypterade VIN-nummret?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Beigler »

Såg precis samma problem. Service är borta från appen. Någon som vet något mer?
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Var är "Schedule Service" i Tesla app?

Inlägg av Kriper »

Min boka-servoce funktion var borta ett tag men har nu sedan en vecka kommit tillbaka. Teslas vägar äro outgrundliga.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Skriv svar