Ja om två år ska den föda en Model 3.olarsson skrev:Ser lite ut som en gravid Model S.
Model S = Adam.
Model X = Eva.
Moderator: Redaktion
Ja om två år ska den föda en Model 3.olarsson skrev:Ser lite ut som en gravid Model S.
Det är en amerikansk bilMartinen skrev:Tänkte samma sak.Telsa skrev:Man ser att det är en Tesla på dörrpassningen.
Håller nog delvis med. I samma anda som att en Panamera eller Cayenne (eller Macan) aldrig kan bli lika snygg som en 911, Boxster eller Cayman men de är alla (sex) helt underbara fordon.Niclas skrev:Tycker att X är riktigt ful.
Jag tycker att min Model S är riktigt snygg. På bild kan den se både riktigt snygg och mindre lyckad ut.Niclas skrev:Tycker att X är riktigt ful.
Det är två dagar kvar till kvartalsrapporten, borde komma information där.sweslac skrev:Juli är nu över... Men inga detaljer? Eller så glömde Elon nämna vilken månad det handlade om? Hehe.
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Ja, den där sista stöten för att stänga ser ju onekligen omständlig ut.Martinen skrev:Nån som filmat dörrarna in action.
http://www.teslarati.com/rare-glimpse-o ... in-action/
En mule brukar kallas just för mule eftersom delar till den har satts ihop från olika ställen och det inte kan bli fler av den. Hur ett testfordon med okänd ålder beter sig säger inget om hur den produktionsfärdiga bilen beter sig.HelectriC skrev:Ja, den där sista stöten för att stänga ser ju onekligen omständlig ut.Martinen skrev:Nån som filmat dörrarna in action.
http://www.teslarati.com/rare-glimpse-o ... in-action/
Nja, visst krånglade dörrarna vid ett tillfälle som ledde till försening men som sagt var så vet vi inte hur gammal denna testbil är eller konstruktionen på falkvingedörrarna. Det har upprepats vid många tillfällen de senaste 6-8 månaderna att dörrarna inte är orsak till förseningarna.LarsL skrev:Känns också ganska uppenbart varifrån förseningarna kommer...
Alla dessa saker har diskuterats i väldigt många trådar på t.ex. TMC. Varför ska Tesla bara revolutionera med eldrift? Model S är revolution på så många andra plan än eldriften som t.ex. avsaknad av knappar, OTA-uppdateringar, lägsta tyngdpunkt osv. Hade Tesla bara revolutionerat på eldrift hade Tesla troligen inte lyckats. Model S är ingen "normal" bil och det finns väldigt få elbilar att jämföra den med tillverkade före 2012.LarsL skrev:Inte bara det att jag, fortfarande tror att de varit ett bekymmer, men de kommer leda till skeptiska köpare. Vi har redan hört tankar om snö på dem, vad händer då? Hur ofta kommer de behöva ha dem inne på service för justering? Kommer barnen klämma sig? Eller åker de med upp när dörren öppnas?
Onödiga frågor när Tesla egentligen bara ska revolutionera med eldrift. De skulle i det här läget kört med en enkel "normal" bil ungefär som Model S, vilken är normal jämfört med andra elbilar. Hoppas de har lärt sig den läxan till Model III.
Som Svenssons säger så skulle Tesla dragit så mycket uppmärksamhet om det var en vanlig bil med eldrift vilket gör att den skulle kanske aldrig ha diskuteras hemma vid köksbordet. Nu har Tesla gjort något unikt som vissa gillar och andra inte gillar men de har verkligen dragit till sig uppmärksamhet och når på så ut till köpare som annars kanske aldrig hade hört talas om Tesla. Om man är helt ny på en marknad med flera stora företag så måste man vara unik för att lyckas, annars kommer man bara bli en i mängden och man kommer antagligen aldrig att bli stor.LarsL skrev:Jag säger inte heller att jag tror att riskerna finns, jag tror att de kommer diskuteras både här och hemma vid köksbordet. Hade de gjort en vanlig bil hade de sluppit det.