Kommer ej åt laddningsluckan

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av GreenMachine »

Menyn ”Laddning” ifrån skärmen i bilen startar inte. Har hittills inte varit något jätteproblem då den går att komma åt ifrån appen men idag, i ett garage utan mobilteckning så ställde det till det för mig eftersom jag inte kunde få upp laddningsluckan från vare sig bilen eller appen.

För mig så betydde det bara att jag inte kunde påbörja laddningen, men för en annan X-ägare bredvid så var det värre eftersom hen inte kunde avsluta laddningen pg av exakt samma problem.

Eftersom vi två hade exakt samma problem dvs att inget hände när man trycker på ”Laddning” på menyn så gissar jag att det kan vara något som fler har problem med. Haft så både på v9 och nu på v10 efter uppgradering.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av Remuz »

På min kommer det upp en tom ruta. Stäng den och tryck på blixten igen så får du upp laddmenyn, iaf på min

Btw, tryck länge på bagaget på foben så öppnas den också
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av MangeT »

Om bilen är olåst ska den öppnas om du trycker på luckan. Fungerar så på model S med motoriserad lucka så antar samma för X.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av [JM] »

MangeT skrev:
Om bilen är olåst ska den öppnas om du trycker på luckan. Fungerar så på model S med motoriserad lucka så antar samma för X.
Japp. Tryck till lite lätt i bakkant på luckan så går den upp. Bakkant = nära baklyset.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av GreenMachine »

[JM] skrev:
MangeT skrev:
Om bilen är olåst ska den öppnas om du trycker på luckan. Fungerar så på model S med motoriserad lucka så antar samma för X.
Japp. Tryck till lite lätt i bakkant på luckan så går den upp. Bakkant = nära baklyset.
Löser kanske det problemet jag hade men om som den andra personen ska avsluta laddningen så blir det ju lite mer meck.

Testade lite och det verkar som om man har D i så hoppar menyn upp, men inte med P?? Ok rätt opraktiskt problem ...
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av MangeT »

Skumt. Borde vara tvärtom.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av Gustafsson »

Har inte X en vanlig FOB som till MS ? (Jag vet, jag är en okunnig stackare...)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av evilirish »

Precis, long-press på "bakluckan" på FOBen både öppnar uttaget (om den är stängd) och avslutar/låser upp laddkabeln (om laddkabeln sitter i).
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Kommer ej åt laddningsluckan

Inlägg av GreenMachine »

evilirish skrev:
Precis, long-press på "bakluckan" på FOBen både öppnar uttaget (om den är stängd) och avslutar/låser upp laddkabeln (om laddkabeln sitter i).
.. och då är det ju förj-vla bra med ett forum som detta med folk som kan mer än man själv.

Testar såklart :lol:
Skriv svar